جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جراحی بینی ترمیمی در رشت

در برخی موارد افراد از نتیجه جراحی زیبایی بینی خود احساس رضایت ندارند یا پس از گذشت چند سال بینی شان دچار تغییراتی همچون افتادگی می شود. این عوارض می تواند به دلیل برخورد ضربه به بینی یا عدم مهارت کافی جراح بینی در عمل اولیه باشد. در این صورت با انجام جراحی بینی ترمیمی در رشت می توان کلیه ایرادات بینی را برطرف نمود. می توانید برای اصلاح و ترمیم بینی خود به دکتر نگین نجمی ، بهترین جراح پلاستیک و زیبایی در رشت مراجعه نمایید.

 

جراحی بینی ترمیمی - دکتر نجمی

 

چه مواردی در جراحی بینی ترمیمی در رشت اصلاح می شوند ؟

  • بالا و نوک تیز بودن بیش از حد بینی
  • افتادگی نوک بینی
  • کجی بینی
  • عدم تقارن در سوراخ های بینی
  • مشکلات تنفسی
  • از دست رفتن حس بویایی
  • از بین نرفتن کامل قوز بینی
  • اصلاح تورفتگی ای که پس از عمل زیبایی بینی اولیه ایجاد شده است.
  • اصلاح مشکلاتی همچون قوز و برآمدگی که در عمل زیبایی بینی اولیه به خوبی ترمیم نشده اند.
  • بیش از حد کوچک شدن بینی و غیره.

در ادامه بخشی از این مشکلات را که سبب جراحی بینی ترمیمی می شود ، توضیح می دهیم.

ماندن قوز بینی در عمل اول

دو عامل سبب می شود که قوز بینی در عمل اول به طور کامل برطرف نشود. اولین عامل ممکن است به مهارت پزشک مرتبط باشد ؛ در صورتی که متقاضی عمل زیبایی بینی ، فرآیند تغییر در فرم بینی خود را به پزشک مناسب نسپرده باشد ، امکان مواجه شدن با این مشکل و در نتیجه انجام جراحی بینی ترمیمی در رشت وجود دارد. دلیل دوم ماندن قوز بینی و نیاز به عمل بینی ترمیمی در رشت، آن است که بعضی از بینی ها بزرگ تر از حد معمول هستند و برای تغییر فرم آن ها باید دو عمل انجام شود. اما پیشنهاد می دهیم جهت جلوگیری از مواجه با چنین مشکلی قبل از هر اقدامی ، اطلاعات کافی در رابطه با مهارت پزشک معالج خود کسب کنید.

ایجاد مشکلات تنفسی در جراحی زیبایی اول

گاهی در رینوپلاستی زیبایی ، پزشک تسلط کافی به ساختمان بینی نداشته یا آن که مهارت کافی و شناخت خوب از اسکلت و عصب های بینی ندارد. در این صورت حین عمل زیبایی ، ممکن است به عصب بویایی متقاضی یا راه های تنفسی وی ، آسیب بزند. مشکل در حس بویایی ، بیشتر مواقع غیرقابل جبران است اما مشکلات تنفسی در صورت جراحی بینی ترمیمی برطرف می شوند.

دفرمه شدن بینی بعد از اولین عمل

کج شد ، افتادگی نوک بینی و تو رفتگی ، تماما از مشکلات دفرمه شدن بینی است. مواجه شدن با چنین مشکلاتی دو دلیل دارد. دلیل اول ممکن است به خاطر عدم رعایت مراقبت های پس از جراحی زیبایی بینی باشد و دوم ، ممکن است عدم مهارت پزشک این عارضه را ایجاد کرده باشد. در هر صورت زیباجو با اتفاق خوشایندی مواجه نشده است و بهتر است این بار در انتخاب پزشک و انجام مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی ترمیمی ، دقت بیشتری به خرج دهد.

بیش از حد کوچک شدن بینی

سلیقه ها طی گذشت دوران متفاوت می شود. به عنوان نمونه در گذشته افراد ، تمایل زیادی به انجام عمل زیبایی بینی با فرم فانتزی یا عروسکی را داشتند اما امروزه تمایل به طبیعی و نچرال بودن چهره بالا رفته است. برای این منظور پزشک ابتدا طبق زیباشناسی و ابعاد صورت مراجعه کننده ، فرم بینی مناسب فرد را پیشنهاد می دهد. از آن جا که در گذشته به چنین نکته ای توجه نمی شد ، بسیاری افراد ، از کوچک شدن زیاد بینی خود ، قوس زیاد یا کوچک شدن زیاد پره های بینی خود رنج می برند. در این صورت پزشک با بررسی ساختمان بینی ، اقدامی را که می تواند در عمل بینی ترمیمی در رشت انجام دهد ، با مراجعه کننده خود مطرح می کند.

نامتقارن شدن سوراخ بینی

تقارن در سوراخ های بینی ، قسمت پرچالش رینوپلاستی زیبایی است. این چالش به گونه ای است که در بسیاری از موارد تقارن کامل صورت نمی گیرد اما عدم تقارن نیز محسوس نیست.. گاهی عمل در بینی به گونه ای انجام می شود که تفاوت در سایز سوراخ های بینی مشهود است و این موضوع زیباجو را ناراحت می کند. بنابراین در این شرایط نیازمند جراحی بینی ترمیمی هستیم.

کاندید مناسب برای جراحی ترمیم بینی

برای انتخاب کاندید مناسب جهت جراحی بینی ترمیمی به ارزیابی چند پارامتر نیاز می باشد :

در صورتی که افراد با انتخابی نادرست ، جراح بی تجربه ای را برگزینند ، به دلیل رفع نشدن مشکلات ظاهری و عملکردی ، این اشخاص از عمل بینی اولیه رضایت ندارند. از این رو پزشک با بررسی دقیق شواهد وعلائم موجود ، با انتظارات و درخواست منطقی بیمار ، اقدام به ترمیم بینی جراحی شده این داوطلبان می کند. در بعضی موارد نیز داوطلب پزشکی متبحر انتخاب کرده است و از نتیجه جراحی زیبایی بینی اولیه راضی است اما به دلیل ورود ضربه یا شکستگی و موارد دیگر ، جراحی دیگری می بایست انجام دهد. به همین جهت با توجه به شرایط و سن بیمار عمل بینی ثانویه برای متقاضی اعمال می شود.

افرادی که نباید اقدام به جراحی ترمیمی بینی کنند

عده ای از افراد نیز وجود دارند که با توجه به اخذ نتیجه ایده آل و مناسب از جراحی ابتدایی بینی ، اقدام به عمل ترمیمی بینی می کنند. در این صورت پزشک تاکید به گزینه های روانی همچون علت تصمیم به جراحی ترمیمی بینی دارد ، زیرا این بیماران از ثبات رفتاری برخوردار نیستند و به جهت رسیدن به درخواست های نامعقول و متنوع خود بدون در نظر گرفتن سلامتی خود ، گرایش به این عمل دارند. در این زمان مشاوره با یک روانشناس می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص خواسته های غیر منطقی مراجعه کنندگان به جود آورد ، زیرا این اشخاص در جراحی بینی مجدد نیز به میزان رضایتشان افزوده نمی شود. به همین جهت اکثرا جراحان عمل بینی ترمیمی همکاران دیگر را قبول نمی کنند زیرا این پروسیجر علاوه بر وجود حساسیت و پیچیدگی ، با وجود انتظارات غیر منطقی این افراد حاشیه دار نیز می باشد.

زمان مناسب برای انجام جراحی بینی ترمیمی در رشت

جراحی بینی ترمیمی در رشت باید پس از گذشت حداقل یک سال از عمل اولیه انجام شود. چرا که در این مدت بافت بینی به طور کامل ترمیم شده و قادر به تحمل جراحی دوم ، است. همچنین تورم بینی بعد از طی این مدت ، نیز فروکش کرده و فرم اصلی بینی ، قابل رویت است. بدین ترتیب ، جراح بینی قادر به تشخیص کلیه ایرادات بینی می باشد. در برخی موارد ایراداتی که مشاهده می شوند به خاطر ورم بوده و پس از نابودی ورم ، ایراد یا ایراد ها برطرف می شوند. بنابراین برای انجام عمل بینی ترمیمی نباید عجله کنید. گاهی ممکن است مشکلات بینی جزئی باشند که در این موارد اگربهترین جراح بینی ترمیمی در رشت ، صلاح بداند ، پس از 6 ماه می تواند نسبت به ترمیم آن اقدام نماید. در این حالت جراحی با بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود.

روند عمل جراحی ترمیمی بینی در رشت

در این پروسه جراحی بینی ترمیمی در رشت ، پزشک با استفاده از پیشرفته ترین تکنیک ها در عمل ثانویه بینی ، جهت اصلاح ظاهر بینی و عملکرد آن برنامه ریزی کرده و جراحی را انجام می دهد. در این عمل تقاون بینی به دقت بسیار بالا بررسی شده و نسبت آن با سایر اجزای صورت چک می شود. پس از بررسی موارد زیباشناسی ، بهترین جراح بینی رشت ؛ غضروف یا استخوان بینی را تغییر شکل می دهد.

دوران بهبودی عمل بینی ثانویه

از آن جا که ساختمان بینی برای دومین بار تغییر می کند ، متقاضی جراحی بینی ترمیمی در رشت ، نیازمند مراقبت بیشتری در دوران نقاهت ، است. بنابراین پیشنهاد می دهیم در این بازه زمانی موارد زیر را رعایت کنید :

  • هنگام شستشوی بینی ، از سرم تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. ( به هیچ وجه برای تمیز کردن بینی به آن فشار وارد نکنید. )
  • هنگام عطسه و سرفه دهان خود را باز کنید ؛ بدین ترتیب از شدت فشار روی بینی را کاهش می دهید.
  • هنگام خوابیدن ، دو بالشت در سر خود قرار دهید

 

جراحی بینی ترمیمی

 

هزینه عمل بینی ترمیمی در رشت

به طور کلی عمل ترمیمی بینی در شمال ، از عمل های پیچیده ایست که نیازمند دقت و مهارت بالای جراح بینی رشت است. این در حالی است که هر بار که فرآیند عمل تکرار می شود ، پیچیدگی آن نیز افزایش می یابد.. به همین دلیل هزینه جراحی بینی ترمیمی در مقایسه با عمل بینی اولیه بیشتر خواهد بود.

مزایای انجام جراحی بینی ترمیمی

با انجام جراحی بینی ترمیمی ، آن دسته از ایرادات موجود در ظاهر بینی که طی جراحی های پیشین ، به طور کامل رفع نشده ، اصلاح می شود. رینوپلاستی ثانویه ، امکان رفع مشکلات ظاهری و عملکردی بینی را که در اثر جراحی های قبل ایجاد شده ، محقق می کند.

جراحی بینی ترمیمی با بیهوشی کامل

در مواردی که ایرادات عملکردی و ظاهری بسیاری در بینی ایجاد شده باشد ، پزشک از غضروف لاله گوش یا دنده برای ترمیم آن استفاده می کند و با رعایت اصول نوین جراحی زیبایی بینی ، ایرادات عملکردی و ظاهری بینی را به خوبی اصلاح می کند تا با نتیجه مطلوب و رضایت بیماران مواجه شود. در مواردی که مشکلات حاصل از عمل بینی اولیه زیاد است ،  پزشک برای انجام رینوپلاستی ترمیمی ، بیمار را بیهوش می کند که در این موارد ، جراحی مجدد می ‌بایست در مراکز درمانی و یا بیمارستان انجام گیرد.

سوهان کشیدن بینی پس از عمل

به جهت اینکه برآمدگی های جزئی موجود در استخوان بعد از پروسیجر اولیه ، برطرف شود ، متخصص به سوهان کشیدن بینی  اقدام می کند. در این مواقع ، شاید سوالی برای متقاضیان ایجاد شود که سوهان بینی چیست؟ منظور از سوهان بینی ، ابزاری فلزی با دندانه های بسیار ریز است که در زیر به چگونگی انجام آن می پردازیم :

سوهان کشی بینی ؛ نسبت به میزان شدت ایراد موجود در بینی بیماران ، طی دو متد بی حسی موضعی و دیگری بیهوشی کامل انجام می گیرد. در جراحی بینی ترمیمی با بی حسی موضعی ، اطراف بینی متقاضی بی حس می شود ؛ اما شخص ، به طور کامل با بیهوشی به خواب رفته و چیزی احساس نمی کند. لازم به ذکر است ، در مواقعی که میزان مشکلات بینی کم باشد ، با استفاده از بی حسی موضعی ، در زمان کوتاهی ، رفع می گردد. به این طریق که بر استخوان بینی سوهان کشیده و بالا و پایین می شود تا برآمدگی های روی استخوان بینی صاف گردد.

پیوند غضروف در جراحی ترمیمی بینی

اغلب برای انجام اهداف عملکردی و زیبایی ، پیوند غضروف در جراحی ترمیمی بینی در رشت لازم است. متداول ترین نشانه برای نیاز به منبع غضروف از گوش یا دنده ، کمبود غضروف در تیغه بینی است. اغلب در جراحی بینی اولیه نیاز به پیوند غضروف نبوده و از غضروف های موجود در تیغه بینی برای فرم دهی استفاده خواهد شد. اما در عمل ترمیمی برای اصلاح و فرم دهی مجدد بینی نیاز به غضروف بیشتری می باشد که اغلب آن را از دنده خود بیمار تهیه می کنند. با استفاده از غضروف های خود بیمار ، دیگر خطر پس زدن توسط بدن وجود نخواهد داشت.

دوره نقاهت عمل ترمیمی بینی

معمولا برای جراحی مجدد بینی توصیه می شود بعد از 1 سال اقدام شود. زیرا در بسیاری از موارد عدم تقارن و مشکلات بینی به دلیل تورم می باشد که بعد از یک سال برطرف می شود. همچنین بافت های بینی نیاز به ترمیم و بازسازی خود دارند و انجام عمل بینی ترمیمی در رشت رو بافت های آسیب دیده ، نتایج خوبی را به همراه نخواهد داشت. معمولا دوره نقاهت عمل ثانویه ، بیشتر زمان می برد ؛ زیرا تورم بینی بیشتر بوده و بافت ها برای ترمیم به مدت زمان بیشتری نیاز دارند به همین دلیل توصیه می شود حتما برای دیدن نتیجه نهایی جراحی بینی ترمیمی در رشت صبور باشید. از طرفی لازم است انتظارات منطقی از انجام مجدد عمل بینی داشته باشید.

در عمل بینی ثانویه از چه تکنیکی برای جراحی استفاده می شود ؟

تکنیک مورد استفاده در عمل بینی ترمیمی در رشت ، تفاوتی با عمل بینی اولیه ندارد. ممکن است بهترین جراح پلاستیک در رشت ، از تکنیک باز یا بسته برای انجام این جراحی استفاده نماید.

آیا جراحی ترمیمی بینی دشوار است ؟

زمانی که بینی قبلا روی آن جراحی انجام شده باشد ، حساس تر می شود به همین علت تغییر در بافت های استخوانی و تقویت غضروف ها دشوارتر می باشد.

پوست زیبا جو چه تاثیری بر پروسه جراحی بینی ترمیمی دارد؟

پوست همانند نوعی کاور بر ساختار بینی و صورت افراد عمل می کند و در واقع نتیجه حاصل از جراحی زیبایی بینی را به نمایش می گذارد. جالب است بدانید که نوع پوست افراد نقش مهمی در کاهش برخی عوارض جانبی همچون تورم ، التهاب و غیره بعد از عمل را دارد. به طور کلی در فرآیند رینوپلاستی ، جراح بینی باید با بافت اسکار و نیز ضخامت و چربی موجود در زیر پوست مقابله کند. در واقع این مرحله چالشی اساسی بوده که جراح ماهر می تواند از عهده آن بر آید. بهتر است بدانید که مقدار بافت سفتی که بعد از عمل بینی اولیه شکل گرفته است معمولا در افراد با پوست ضخیم بسیار بیشتر بوده که همین موضوع سبب پیچیده تر شدن جراحی بینی ترمیمی خواهد شد.

افراد چه مدت بعد از عمل بینی ترمیمی می توانند ورزش را آغاز کنند؟

همانگونه که بعد از جراحی بینی اولیه باید مدت ها از آغاز تمرینات ورزشی خودداری کرد ، این حساسیت در مراقبت های بعد از جراحی بینی ترمیمی وجود داشته و زیبا جویان باید از انجام ورزش به خصوص تمرینات حرفه ای خودداری کنند. البته افراد می توانند بعد از گذشت مدتی ورزش را به آرامی و در مدت زمان های کوتاه آغاز کنند. حتما در خصوص آغاز تمرینات ورزشی خود در ابتدا با جراح بینی خود مشورت نمایید.

آیا جراحی بینی ثانویه خطرناک است؟

ممکن است افرادی که تحت جراحی بینی اولیه قرار گرفته اند نگرانی هایی در رابطه با جراحی بینی ترمیمی داشته باشند ، اما باید بدانید که انجام رینوپلاستی ثانویه توسط یک جراح بینی حاذق و ماهر نه تنها نگرانی و خطری را پیش رو ندارد بلکه شما را به یک نتیجه فوق العاده از این پروسه زیبایی می رساند.

نکات ضروری در جراحی بینی ترمیمی در رشت

در صورتی که قصد انجام عمل ثانویه بینی را دارید و یا مجبور به انجام این جراحی شده اید ، لازم است حتما به برخی نکات توجه داشته باشید :

  • باید از نتیجه حاصل از این جراحی توقعات و انتظارات واقع بینانه ای داشته باشید.
  • رینوپلاستی ترمیمی با پیچیدگی های بسیاری همراه است و این امر بعد از هر بار جراحی با پیچیدگی های بیشتری همراه خواهد شد.
  • در صورتی که ساختار بینی شما در عمل بینی اولیه دچار آسیب و مشکلات شدیدی شده باشد ، بینی تحمل تغییرات دیگر را در طی همان سال های اولیه نداشته و لازم است تا زمان ترمیم بافت های بینی صبر شود. به صورت کلی نیز بعد از انجام عمل اولیه توصیه می شود حداقل به مدت یک سال صبر نمایید و سپس برای انجام جراحی بینی ترمیمی، اقدام کنید. دقت داشته باشید که حتی در مواردی که آسیب دیدگی بافت ها شدید باشد ، لازم است که از انجام جراحی ترمیمی خودداری شود.
  • برای انجام این جراحی نباید هیچ زخم فعالی وجود داشته باشد و در صورتی که ترمیم بافت ها و زخم های شما به صورت کامل رخ نداده باشد ، امکان انجام عمل ترمیمی بینی وجود ندارد.
  • دقت داشته باشید که هدف اصلی از انجام این جراحی در قدم اول اصلاح مشکلات ایجاد شده ناشی از جراحی اولیه می باشد.
  • در صورتی که نتیجه جراحی برای شما رضایت بخش نیست ، نباید اقدام فوری انجام دهید ؛ چرا که جراحی زیبایی بینی هرچند که دوره ریکاوری کوتاه مدتی دارد ، اما مشاهده نتیجه نهایی حاصل از این جراحی طولانی بوده و نیاز به صبر زیادی دارد. تورم بینی گاه تا یک سال ادامه دارد و این تورم خود می تواند موجب ایجاد مشکلاتی در بینی شود که با رفع تورم ، این مشکلات نیز برطرف خواهند شد.
  • توصیه ما به شما این است که اعتماد به نفس خود را از دست ندهید ، آرامش خود را حفظ کنید و در انتخاب جراح بینی ترمیمی خوب در رشت، دقت کافی داشته باشید تا در نهایت بتوانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

تفاوت مراقبت های بعد از جراحی بینی ترمیمی و عمل بینی ؟

برای مشاهده تفاوت مراقبت ‌های بعد از عمل بینی ترمیمی و جراحی بینی ، بهتر است برخی اصول عمومی را در نظر بگیرید. با این حال ، باید توجه داشته باشید که هر فرد و هر عمل جراحی ممکن است نیازها و مراحل مراقبت مختلفی داشته باشد. در هر صورت ، در ادامه چند نکته اساسی در مورد هر دو نوع جراحی بیان می ‌شود :
  1. جراحی بینی ترمیمی : مراقبت ‌ها پس از جراحی بینی مجدد معمولاً بیشتر از جراحی بینی استاندارد است ، زیرا قسمت ‌های بینی که به شکل قدیمی بازسازی شده‌اند. ممکن است زمان بیشتری برای بهبود و بازگشت به شکل نهایی نیاز داشته باشد. برای کاهش اثرات جانبی مانند پفی شدن ، خونریزی و تورم بیشتر ، استفاده از لوازم سرد، قرار دادن بالشتک ، استفاده از داروهای تجویز شده و حفظ استراحت به مدت طولانی‌تر بعد از جراحی توصیه می ‌شود.
  2. جراحی بینی : مشابه جراحی بینی ترمیمی ، استفاده از لوازم سرد و استفاده مناسب از داروهای تجویز شده می ‌تواند به کنترل پف ، خونریزی و تورم کمک کند. بعضی از مراقبت ‌های بعد از جراحی بینی شامل محدودیت ‌های فعالیت بدنی ، تمرینات نیرویی ، آرایش یا لمس مستقیم بینی و استفاده از پانسمان‌های استریل است.
اهمیت ایجاد برنامه مراقبت پس از جراحی بینی توسط متخصص جراحی پلاستیک از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین ، همیشه بهتر است با پزشک خود در مورد راهنمایی‌ ها و مراحل دقیق مراقبت پس از عمل مشورت کنید.

مزایای جراحی بینی ترمیمی چیست ؟

مزایای عمل بینی ترمیمی در رشت (رینوپلاستی) به شرح زیر است :
  • تغییر شکل و اندازه بینی : جراحی ریویژن به شما امکان می ‌دهد تا شکل و اندازه بینی خود را به دلخواه تغییر دهید. می ‌توان از این روش برای کوچکتر یا بزرگتر کردن بینی ، تغییر شکل قسمت‌های مختلف بینی (مثل بازوها ، صاف کردن حباب بینی و غیره) استفاده کرد.
  • بهبود عملکرد تنفسی : در برخی موارد ، جراحی بینی ترمیمی می ‌تواند بهبود عملکرد تنفسی را نیز به همراه داشته باشد. این روش می ‌تواند در صورت برطرف شدن موانع تنفسی مانند استنشاق بینی ، درمان عوارض بینی غیرطبیعی نظیر اختلال در خواب و کاهش ترشحات بینیی کمک کند.
  • تغییرات روانشناختی و اجتماعی : بهبود شکل بینی ممکن است تأثیر قابل ملاحظه‌ ای در اعتماد به نفس و خودتصویر فرد داشته باشد. این می‌ تواند به شما امکان دهد از راحتی بیشتری در ارتباط با دیگران برخوردار شوید و تأثیر پوستهای وابسته به بینی که احیانا پیشرفت داشته و قابلیت ایجاد ناراحتی و شرم‌ آوری را داشته ‌اند ، کم شود.
  • زمان بهبودی نسبتا کوتاه : با توجه به پیشرفت ‌های اخیر در فناوری جراحی ، زمان بهبودی پس از جراحی بینی ترمیمی در رشت به طور قابل توجهی کاهش یافته است. برای بسیاری از بیماران ، عود به تمام فعالیت ‌های روزمره و کار به مدت حدود یک تا دو هفته پس از عمل ممکن است. مهم است به دستیابی به نتایج و شرایط خاص پیش و اخیرا عمل کرده‌اید بپردازید و با یک پزشک متخصص مشاوره کنید.
0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: