جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جراحی بینی فانتزی

از آنجایی که بینی در مرکز صورت قرار دارد ، بیشترین تاثیر را در زیبایی و تناسبات چهره داشته و به همین دلیل امروزه جراحی زیبایی بینی یکی از رایج ترین فعالیت های زیبایی میان اقشار مختلف مردم در هر سن و جنسیتی محسوب می شود ؛ بینی می تواند بر اساس سلایق ، فرم صورت و غیره به فرم های مختلفی جراحی شود. یکی از مدل های محبوب ، جراحی بینی فانتزی می باشد که در این مقاله از دکتر نگین نجمی ، بهترین جراح بینی رشت ، قصد داریم به بررسی و ویژگی های این نوع بینی و علتت محبوبیت آن در بین افراد بپردازیم.

 

جراحی بینی فانتزی - دکتر نجمی

 

اما عوامل مختلفی در کسب نتیجه مطلوب از جراحی بینی فانتزی در رشت ، موثر هستند که این عوامل عبارتند از :

  1. میزان مهارت و تجربه جراح بینی رشت
  2. نوع بینی و میزان ضخامت پوست آن
  3. و انتخاب فرم درست و متناسب با سایر اجزای صورت

با ویژگی های بینی فانتزی بیشتر آشنا شوید

در جراحی بینی فانتزی ، جراح برای اینکه بینی را ظریف و کوچک کند ، تراش هایی روی استخوان بینی ایجاد می کند. این فرم از بینی همانطور که اشاره شد سربالا و همراه با قوسی زیبا از نمای نیم رخ می باشد. معمولا سوراخ های بینی از نمای رو به رو قابل مشاهده بوده و بینی از حالت طبیعی کوچک تر می شود. لازم به ذکر است که به دلیل ویژگی هایی که این نوع بینی دارد ، برای هر نوع چهره و بینی مناسب نمی باشد. برای مثال افرادی که اجزای صورت آن ها بزرگ است ، زمانی که بینی بسیار کوچک و عروسکی شود ، حالت چهره آن ها را غیر مصنوعی می کند. همچنین به دلیل ظرافت هایی که در این نوع بینی وجود دارد ، بر روی بینی گوشتی امکان پذیر نبوده و بیشتر افرادی که بینی استخوانی دارند ، از عمل بینی فانتزی نتیجه خوبی را دریافت می کنند.

بینی کوچک و عروسکی برای چه صورت هایی مناسب است؟

بینی کوچک و عروسکی برای همه افراد مناسب نیست و تناسب آن با سایر اجزای صورت بسیار مهم است. به طور کلی، این نوع بینی برای صورت‌های کوچک با ویژگی‌های ظریف مناسب‌تر است. در این حالت، زمانی که بینی کوچک و سربالا می‌شود، هارمونی زیبایی بین اجزای صورت ایجاد می‌شود. فاکتورهای مهم در تناسب بینی عروسکی با صورت:

  • اندازه صورت: بینی عروسکی برای صورت‌های کوچک و ظریف مناسب‌تر است. در صورت‌های بزرگ، این نوع بینی ممکن است نامتناسب به نظر برسد و تعادل چهره را برهم بزند.
  • ویژگی‌های صورت: اگر سایر اجزای صورت شما ظریف و کوچک هستند، بینی عروسکی می‌تواند تناسب زیبایی با آنها ایجاد کند.
  • نوع پوست: بینی عروسکی برای افرادی که پوست نازک و ظریفی دارند مناسب‌تر است. در افراد با پوست ضخیم و گوشتی، ممکن است بعد از جراحی بینی فانتزی در رشت ، نوک بینی بیش از حد کوچک و جمع شده به نظر برسد.
  • سلیقه شخصی: در نهایت، انتخاب نوع بینی به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اگر به طور کلی چهره ظریف و فانتزی را می‌پسندید، بینی عروسکی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

در اینجا چند نمونه از صورت‌هایی که بینی عروسکی برای آنها مناسب است، آورده شده است:

  1. صورت‌های قلبی شکل
  2. صورت‌های بیضی شکل
  3. صورت‌های لوزی شکل

در مقابل، عمل بینی عروسکی برای صورت‌های زیر مناسب نیست:

  1. صورت‌های بزرگ و کشیده
  2. صورت‌های گرد
  3. صورت‌های مربعی

بهتر است قبل از تصمیم نهایی برای جراحی بینی فانتزی در رشت ، با یک جراح بینی فانتزی در رشت مشورت کنید و تمام جوانب را به دقت بررسی کنید.

 

 

جراحی بینی فانتزی - دکتر نگین نجمی

 

آیا مدل بینی کوچک و فانتزی برای بینی های گوشتی مناسب است؟

مدل بینی کوچک و عروسکی برای بینی های گوشتی چندان مناسب نیست. دلیل این امر به ویژگی های بینی های گوشتی مربوط می شود:
1. پوست ضخیم : بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم تر و چربی بیشتری هستند. این امر باعث می شود که نوک بینی بعد از جراحی بینی فانتزی در رشت به اندازه کافی جمع نشود و حالت عروسکی مطلوب به دست نیاید.
2. غضروف ضعیف : بینی های گوشتی غضروف ضعیف تری نسبت به بینی های استخوانی دارند. در عمل بینی فانتزی ، جراح برای ایجاد قوس و زاویه دلخواه، نیاز به غضروف قوی دارد. ضعف غضروف در بینی های گوشتی می تواند منجر به افتادگی نوک بینی و عدم ماندگاری نتیجه عمل در بلندمدت شود.
3. مشکلات تنفسی : پوست ضخیم و غضروف ضعیف در بینی های گوشتی می تواند منجر به مشکلات تنفسی شود. جراحی بینی فانتزی می تواند این مشکلات را تشدید کند، به خصوص اگر جراح به اندازه کافی در حفظ عملکرد تنفسی دقت نکند.

تفاوت بینی فانتزی و نیمه فانتزی چیست؟

بینی نیمه فانتزی مدلی میان فانتزی و طبیعی است ، زاویه میان نوک بینی و لب بالایی در آن بینی 90 تا 100 درجه است ، قوس بینی بسیار ناچیز است و پزشک ، تغییرات جزئی در بینی اعمال می کند ، در مقابل زاویه موجود در بینی های فانتزی 105 درجه است ، قوس بینی محسوس بوده و مشابه بینی های عروسکی خواهد شد. همچنین بینی فانتزی از حد طبیعی کوچک تر است.

کبودی پس از جراحی بینی فانتزی

التهاب و کبودی پس از عمل بینی فانتزی از عوارض کوتاه مدت رینوپلاستی فانتزی است ، که به طور معمول بین یک هفته تا ده روز به طول می انجامد و پس از آن فرد رو به بهبودی می رود اما با رعایت بعضی از موارد مراقبت های بعد از جراحی بینی می توان به بهبود هرچه سریع تر این پروسه کمک بسزایی کرد :

  • در روزهای ابتدایی پس از جراحی بینی فانتزی می بایست از کمپرس یخ استفاده کرد.
  • در 72 ساعت اولیه پس از این پروسه زیبایی ، بهتر است از آب و آبمیوه های طبیعی همچون ، آب آناناس ، آب کرفس و آب هویج استفاده کرد.
  • در هفته نخست پس از عمل بینی فانتزی به نحوه صحیح خوابیدن توجه کنید و برای رعایت این مورد ، هنگام خواب سر را بالاتر از سایر نقاط بدن قرار دهید.
  • از مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر بپرهیزید.
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون آسپرین دوری کنید.
  • در صورت جلوگیری از کبودی و ایجاد لکه در اطراف بینی ، از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید ، پرهیز کنید.
  • از دستکاری بخیه ها و پانسمان خود اجتناب کنید.
  • رفتن به استخر ، سونا و جکوزی را برای مدت 2 ماه کنار بگذارید.

هزینه جراحی بینی فانتزی

هزینه این جراحی پس از معاینه توسط جراح بینی فانتزی رشت در مطب مشخص خواهد شد. تعیین هزینه عمل بینی فانتزی به فاکتورها و المان های مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل ممکن است هزینه این عمل توسط هر جراح و برای هر فرد متفاوت باشد.

تفاوت بینی فانتزی با بینی طبیعی

از موارد قابل توجه در بینی فانتزی و طبیعی ، زاویه ایجاد شده در نوک بینی و لب فوقانی می باشد. در جراحی بینی فانتزی در رشت ، این زاویه معمولا از 95 درجه بیشتر می باشد ، در حالی که در بینی هایی که به فرم طبیعی عمل می شوند این زاویه بین 90 الی 95 درجه است. به همین علت نوک بینی هایی که به فرم طبیعی عمل شده اند ، حالت نرمالی دارد. در حالی که در بینی عروسکی نوک بینی سربالا بوده و حالت طبیعی ندارد به همین دلیل با نگاهی به این افراد به سرعت متوجه عملی بودن بینی آن ها می شویم. از دیگر تفاوت های این دو فرم از بینی ، تفاوت در قوس بینی می باشد. بینی های طبیعی اغلب صاف بوده و یا انحنای کمی دارند ؛ این در حالی است که در بینی های فانتزی شاهد قوس بیشتری هستیم به نحوی که انحنای آن به خوبی قابل مشاهده است.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: