جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جراحی بینی گوشتی

افرادی که دارای بینی های گوشتی و بزرگ دارند ، چهره آن ها جذابیت کمتری دارد. و دقیقا به همین دلیل بسیاری از آن ها اقدام به جراحی بینی گوشتی خود می کنند. جراحی بینی پروسه پیچیده والبته پر از جزئیات دارد ؛ از این رو جهت بالا بردن اطلاعات شما و کاهش اضطراب و نگرانی در رابطه با پروسه عمل اطلاعاتی در رابطه با عمل بینی گوشتی در اختیارتان قرار می دهیم. اگر می خواهید با جزئیات این پروسه پرطرفدار آشنا شوید ، پیشنهاد می دهیم در ادامه مطلب از دکتر نگین نجمی ، بهترین جراح و متخصص گوش ، حلق و بینی رشت ، همراه باشید.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر نجمی

 

با ویژگی های بینی گوشتی قبل از جراحی بینی گوشتی آشنا شوید

وجه تمایز بینی های گوشتی به طور کلی در دو مورد ضخامت پوست و ضعیف بودن غضروف آن ها خلاصه می شود. ضخامت پوستی این نوع بینی ها یا به علت میزان بافت پوست یا تراکم غدد سباسه ( چربی ) است که در گونه دوم به دلیل وجود همین غدد چربی ، باز بودن منافذ نیز از خصوصیت های آن بینی به شمار می رود. از موارد دیگری که می توان به عنوان ویژگی و خصیصه بینی های گوشتی نام برد پره ها پهن و ضخیم و همچنین در برخی افتادگی نوک بینی می باشد.

عمل بینی گوشتی فانتزی

همانطور که گفته شد بینی های گوشتی دارای غضروف های ضعیف می باشد و از طرفی می دانید که خصوصیت مدل بینی فانتزی در جراحی بینی گوشتی دارای قوسی است که بر روی تیغه بینی ایجاد می شود. از این رو به دلیل ظرافت و ضعیفی که در غضروف و تیغه بینی های گوشتی وجود دارد بنابراین امکان اعمال قوس بر روی آن وجود نداشته و بهترین جراح بینی رشت ، در این زمینه با محدودیت مواجه است لذا جراحی بینی فانتزی گوشتی میسر نیست.

جراحی بینی گوشتی مردانه

محبوبیت جراحی زیبایی بینی در جامعه ما پیوسته در حال افزایش می باشد به طوریکه علاوه بر بانوان آقایان نیز تمایل خاصی نسبت به این مطلب پیدا کرده اند. نکته حائز اهمیت در عمل زیبایی بینی مردان این است که نباید بینی ، فرم طبیعی و مردانه خود را از دست داده و حالتی ظریف و زنانه پیدا کند. آقایانی که دارای بینی های گوشتی مردانه می باشند باید توجه کنند که برای انجام عمل رینوپلاستی حتما نزد دکتر بینی ماهر رفته و دقت داشته باشند که پزشکی را برگزینند که تجربه عمل بینی گوشتی موفق را در تعداد دفعات زیاد داشته باشد.

عمل بینی گوشتی بدون جراحی

جراحی بینی گوشتی با لیزر به عنوان رینوپلاستی بدون جراحی معرفی می شود و از مسائلی است که ذهن بسیاری از متقاضیان جراحی زیبایی بینی را به خود مشغول نموده ، اما مطلبی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که عمل زیبایی بینی به هیچ عنوان توسط لیزر امکان پذیر نبوده و لیزر قادر به ایجاد تغییرات و اصلاحات بر روی بافت و اسکلت بینی نمی باشد.

 

جراحی بینی گوشتی

 

بهترین جراح بینی گوشتی

این نکته مهم را در نظر بگیرید که برای انجام هر گونه فرایند زیبایی و یا حتی درمانی ، می بایست تحقیقات میدانی لازم و دقیق را انجام دهید تا با خیال راحت تحت جراحی مخصوصا جراحی بینی گوشتی قرار گرفته و از نتیجه مطلوب برخوردار شوید. مواردی که برای یک انتخاب شایسته از جراح بینی گوشتی را لازم است پیش بگیرید عبارتند از :

  • متقاضیان برای انتخاب یک جراح بینی مجرب می توانند از اطرافیان و آشنایان خود پرس و جو کرده و یا در گوگل آن را جستجو نمایند.
  • سپس با تهیه لیستی از بهترین پزشکان در مکان جغرافیای که هستند تحقیق کنند و سپس طی جلسه مشاوره با هر کدام و دیدن نمونه کارهای بیماران حضوری آن ها و پرسش در خصوص میزان رضایتشان ، بهترین جراح بینی گوشتی را برگزینند.
  • طی جلسه مشاوره ، داوطلب می بایست تمامی انتظارات خود را از جراحی بینی گوشتی به پزشک مورد نظر بگوید تا در صورت منطقی بودن آن ها از راهنمایی های لازم برخوردار شود.
  • برای روئیت نمونه کارهای دکتر نگین نجمی می توانید با مراجعه به مطب ایشان و یا گالری تصاویر وب و صفحه اینستاگرامشان تمامی انواع جراحی زیبایی بینی مخصوصا بینی گوشتی که از حساسیت بالایی برخوردار است ، اطلاع حاصل کنید.

مزایای جراحی بینی باز برای عمل بینی گوشتی

اشخاصی که بینی گوشتی دارند ، با محدودیت‌هایی از جمله انتخاب فرم بینی فانتزی و کوچکی بیش از حد در جراحی روبرو هستند که پزشک باید در جلسه مشاوره ابتدایی ، توضیحاتی را در این خصوص به داوطلب ارائه دهد. در جراحی باز این امکان فراهم می ‌شود که شکل و زاویه ای طبق استاندارد به نوک بینی داده شده و سر بینی اصلاح شود. در جراحی زیبایی بینی گوشتی ، نوک بینی تراشیده شده تا پل بینی مناسب خلق ‌شود.

آیا این نوع عمل بینی بازگشت پذیر است ؟

در گذشته پروسه عمل زیبایی بینی گوشتی با پروسه عمل زیبایی بینی استخوانی دقیقا مشابه و یکسان بوده است. این تشابه روش ها در صورتی بود که روش انجام شده در بینی استخوانی مثمر ثمر واقع شده اما در بینی با فرم گوشتی بازگشت پذیر شده است. به مرور زمان و با پیشرفت علم ، پزشکان دریافتند که فرم بینی های گوشتی به این دلیل بازگشت پذیر است که غضروف ها و استخوان های نرم دماغ های گوشتی ، امکان تحمل فشار وارد شده به بینی را ندارند و بعد از مدتی مجدد به فرم قبلی باز می گردند. این نتیجه ، اولین قدم در راه پیشرفت جراحی زیبایی بینی گوشتی به شمار می رفت. بعد از رسیدن به چرایی افتادگی نوک بینی ، پزشکان یک مرحله به پروسه عمل بینی گوشتی اضافه کردند. آن ها علاوه بر فرم دهی بینی ، غضروف ها و استخوان های نرم دماغ گوشتی را چند لایه کردند و به ساختار آن ها استحکام بخشیدند. بعد از انجام این مرحله به جراحی بینی گوشتی در رشت ، فرم این دماغ ها بعد از پروسه عمل ، به حالت اولیه بازنگشت و تثبیت شد. بنابر این گفته ها باید بگوییم که فرم بینی گوشتی در حال حاضر بازگشت پذیر نخواهد بود.

عمل بینی گوشتی برای رسیدن به فرم فانتزی !

استخوانی یا گوشتی بودن بینی ها خیلی در انتخاب فرم فانتزی ، نیمه فانتزی یا طبیعی بینی تاثیر ندارد. نکته ای که در جراحی بینی گوشتی با فرم فانتزی تاثیر دارد ، شامل موارد زیر هستند :

  • ارتفاع بینی
  • اندازه حفره بینی
  • طول بینی
  • فاصله لب بالایی با نوک بینی
  • پهنای بینی و نسبت آن با چشم ها
  • ابعاد دیگر اجزای صورت
  • اندازه صورت

تصور کنید بینی شما گوشتی است ، حفره های بزرگی دارد ، ابعاد کلی آن بسیار بزرگ است و حالا شما می خواهید این بینی با ابعاد بزرگ را در اقدامی تهاجمی به نام جراحی بینی گوشتی ، بسیار کوچک کنید. در طی این کاهش سایز ، حفره های بینی کوچک می شوند و ابعاد آن از داخل و خارج کاهش سایز پیدا می کنند. این نکته شاید در نظر اول برای شما جذاب باشد ، اما به مرور زمان به دلیل آسیبی که به راه تنفسی شما وارد کرده است و عدم تناسبی که میان دیگر اجزای صورت شما دارد ، شما را ناراضی خواهد کرد. بنابراین اگر سایز بینی گوشتی یا استخوانی شما خیلی بزرگ باشد امکان عمل فانتزی بینی برای شما وجود ندارد ؛ چه بسا که اکنون نیز فرم فانتزی محبوبیت خود را از دست داده و جای خود را به جراحی طبیعی بینی گوشتی داده است.

 

جراحی بینی گوشتی

 

عوارض عمل بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی در رشت نیز مانند هر عمل درمانی و زیبایی دیگری دارای عوارض کوتاه مدتی است که به دلیل تغییر تهاجمی در ساختار بینی گوشتی ایجاد شده است. لازم به ذکر است که با انجام مراقبت های لازم توصیه شده توسط دکتر نگین نجمی ، می توانید درصدد کاهش عوارض ذیل برآیید :

  • تورم بینی
  • کبودی (در همه افراد دیده نمی شود.)
  • احساس سرگیجه (ناشی از بیهوشی حین عمل)
  • گرفتگی بینی (در روزهای اول به دلیل وجود مایع مخاط بینی)
  • احساس درد در صورت
  • احساس سردرد

جراحی بینی های گوشتی ، عوارض بلند مدتی نیز دارد. این عوارض که به دلیل انتخاب پزشک نامناسب یا عدم رعایت درست مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی ایجاد می شوند ، شامل موارد زیر هستند :

  • عدم قرینگی در ظاهر بینی
  • بازگشت پذیر فرم بینی
  • آسیب به تنفس افراد
  • از دست دادن حس بویایی
  • عدم رفع کامل قوز بینی
  • زیاد کوچک شدن بینی

نکته !

جهت جلوگیری از هر عارضه ای قبل از انجام  جراحی بینی گوشتی ، در انتخاب پزشک خود در رشت بسیار دقت کرده و فرم جدید بینی خود را مطابق با استانداردهای زیبایی و سلامتی انتخاب کنید.

هزینه عمل بینی گوشتی در رشت

قیمت عمل بینی گوشتی بر طبق فاکتورهایی محاسبه می گردد که تا قبل از مراجعه به مطب پزشک و معاینه توسط وی نمی توانید نسبت به هزینه آن آگاهی کسب نمایید. بنابراین اگر قصد جراحی بینی گوشتی ، را دارید بهتر است پس از یافتن بهترین جراح بینی گوشتی نزد او رفته و با انجام مشاوره اولیه نسبت به هزینه عمل زیبایی بینی گوشتی خود آگاه شوید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

  • پس از عمل بینی گوشتی در رشت ، بیماران با شدت های مختلفی با تورم و کبودی مواجه می شوند. ( معمولا افرادی که از پوست های روشن و نازک برخوردار هستند ، بیشتر کبود می شوند. ) اما به منظور کنترل این عوارض می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید. بدین منظور چند قالب یخ را به داخل کیسه فریزر گذاشته و به روی گونه و چشم های خود قرار دهید. اگر این کار را تا سه روز انجام دهید تاثیرش در کاهش تورم و کبودی صورت خود را خواهید دید.
  • حداقل تا یک ماه به صورت طاقباز بخوابید و به سمت پهلو یا به روی شکم خود دراز نکشید. همچنین از چند بالش استفاده کنید تا سر بالا تر از پاها قرار بگیرد.
  • روزی که از بیمارستان مرخص می شوید ، تا چند ساعت بعد از جراحی بینی گوشتی در گیلان ، تنها از مایعات استفاده کنید. پس از چند ساعت می توانید از مواد غذایی نرم ، کوبیده ، میکس شده و آبکی میل نمایید.
  • از مصرف نمک و ادویه های تند پرهیز کنید.
  • انجام کارهایی که با افزایش ضربان قلب شما همراه هستند ، سبب بیشتر شدن تورم و کبودی صورت می شوند. بنابراین حداقل دو الی سه هفته از انجام آن ها خودداری نمایید.
  • انجام فعالیت های ورزشی تا 6 ماه ممنوع می باشد.
  • از شنا کردن در استخر و دریا خودداری نمایید.

 

جراحی بینی گوشتی در رشت - دکتر نجمی

 

  • به مدت دو ماه بعد از جراحی بینی گوشتی استفاده از عینک ممنوع است اما می‌توانید از لنز تماسی استفاده کنید.
  • به صورت مرتب داروهای خود را مصرف کنید و با استفاده از سرم شستشو بینی خود را شستشو دهید. شستشوی بینی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
  • حداقل هر سه روز یکبار نسبت به تعویض چسب بینی خود اقدام نمایید.
  • از قرارگیری در محیط‌های گرم همچون سونا و جکوزی خودداری کنید.
  • برای شستشوی دندان‌های خود بعد از جراحی بینی گوشتی، تنها از مسواک نرم استفاده کنید.
  • در محل‌های شلوغ قرار نگیرید.
  • از فین شدید، خندیدن زیاد و فریاد زدن خودداری نمایید.
  • با دهان باز عطسه یا سرفه کنید.

تزریق کورتون بعد از پروسه جراحی زیبایی

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم در خصوص تزریق کورتون به بینی‌های گوشتی صحبت کنیم. بیمار پس از جراحی بینی گوشتی نسبت به استخوانی، بیشتر به تورم دچار خواهد شد که البته باید گفت این موضوع طبیعی بوده و پس از مدتی رفع می‌شود. اما در بعضی موارد این تورم در مدت زمان بالایی به خوبی کاهش پیدا نکرده و این موضوع ممکن است برای داوطلب عمل بینی گوشتی آزار دهنده باشد و به همین جهت از تکنیک تزریق کورتون به بینی استفاده می‌شود. در واقع کورتون نوعی ماده شیمیایی است که از غده‌ای در بدن و در شرایط خاص ترشح می‌شود. اثرات این ماده بسیار متنوع بوده و به کنترل اضطراب، تغییر در سوخت و ساز بدن و دخالت در ایمنی بدن می‌پردازد. این ماده در آزمایشگاه ساخته شده و به صورت آمپول یا قرص تولید می‌شود که با تجویز بهترین جراح بینی گوشتی در رشت مصرف می‌شود. کار کورتون کنترل ورم و جلوگیری از فیبروز است که نتیجه هر دوی آنها در دراز مدت نمایان می‌شود و به ناحیه نوک بینی تزریق می‌شود. به دلیل اینکه در رینوپلاستی، پوست به طور کامل از اسکلت بینی جدا می‌شود در این صورت تخلیه ورم تا مدت‌ها انجام نمی‌شود. از این رو هر چه میزان دست‌کاری و اصلاحات حین عمل بینی گوشتی بیشتر باشد و همچنین پوست بینی فرد ضخیم‌تر، مدت زمان ورم طولانی‌تر می‌شود. به‌عنوان‌مثال در صورتی که بینی داوطلب برای بار دوم تحت جراحی بینی گوشتی ، قرار گیرد ، میزان ورم نیز بیشتر می‌شود. تشخیص شدت ورم و تجویز کورتون کاملاً به نظر جراح مرتبط است و با توجه به اینکه جراحان نسبت به تزریق کورتون با یکدیگر اختلاف نظرهای بسیاری دارند، تعداد دفعات و تکرار آن طبق نظر هر پزشکی نسبت به التهاب این عضو بویایی با یکدیگر فرق می‌کند.

آیا پس از عمل بینی گوشتی ، نتایج بازگشت پذیر می‌باشند؟

با توجه به اینکه پس از پایان جراحی بینی گوشتی ، نسبت به میزان تغییرات اعمال شده طبق نظر و سلیقه بیمار، چهره فرد تغییر می‌کند، حتی تغییرات کوچک هم نیاز به دست‌کاری غضروف و استخوان توسط دکتر نگین نجمی می‌باشد. امروزه جراح بینی حاذق در جریان عمل زیبایی بینی گوشتی با رعایت تمام متدهای پزشکی به لطف پیشرفت‌های نوین، هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. با توجه به اینکه در گذشته، بینی‌های گوشتی همیشه تمایل به سمت پایین داشته‌اند و این مورد هنوز یکی از عوامل نگران کننده متقاضیانی است که اقدام به رینوپلاستی می‌کنند، باید گفت با یک انتخاب درست و دقیق پزشک، اگر تقویت بینی از نوع گوشتی به طور صحیح انجام شود و جراح با مهارت و دقت فراوان این پروسیجر را انجام دهد، بینی متقاضی برای مدت زمان طولانی به بهترین شکل ممکن زیبایی خود را حفظ می‌کند.

آیا جراحی بینی گوشتی مشکل است؟

پس از عمل بینی داوطلبانی که بینی گوشتی دارند، باید بین یک تا دو ماه بعد از آن، چسب بزنند. با توجه به ضخیم بودن پوست بینی این افراد باید گفت دوره بهبودی آنها نسبت به کسانی که استخوانی هستند بیشتر است. به غیر از این موارد رینوپلاستی بینی‌های گوشتی و استخوانی همان‌طور که در مطالب بالا گفته شد از بابت ضخامت پوست، غضروف و استخوان با یکدیگر متفاوت‌اند. اما توجه کنید در صورتی که پزشک تبحر و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد مراجعه کننده بدون هیچ دغدغه‌ای می‌تواند تحت عملی موفقیت آمیز قرار بگیرد و نگرانی را از خود دور کند؛ بنابراین سابقه پزشک در جراحی بسیار مهم است که شخص می‌تواند تا سال‌ها از نتیجه بینی زیبای خود لذت ببرد.

با ورم بینی گوشتی بعد از جراحی چه کنیم؟

نکته‌ای که باید در رابطه با جراحی بینی گوشتی در رشت با دکتر نگین نجمی؛ در نظر داشته باشید این است که بعد از عمل به دلیل ضخیم بودن پوست، بینی شما دچار ورم زیادی می‌شود، میزان تورم بینی‌های گوشتی به صورت کلی از بینی‌های استخوانی بسیار بیشتر بوده و این تورم گاهی به قدری شدید است که ممکن است بینی از فرم طبیعی و قبلی خود نیز بزرگ‌تر به نظر برسد، هرچه میزان تورم بیشتر باشد، لازم است مدت زمان بیشتری سپری شود تا پوست بینی با ساختمان جدید سازگاری پیدا کرده و به اصطلاح به آن بچسبد؛ زیرا در رینوپلاستی به روش باز پوست از ساختمان اصلی جدا شده و تغییر در بافت، استخوان و غضروف‌های بینی ایجاد می‌شود؛ بنابراین لازم است بعد از جراحی، پوست مجدد با ساختمان جدید خود سازگاری پیدا کند؛ بنابراین یکی از دغدغه‌ها و مشکلات اساسی افرادی که عمل بینی گوشتی در رشت، انجام می‌دهند در رابطه با ورم بینی می‌باشد از این رو در ادامه به چندین راهکار ساده اشاره شده است که پیروی از آنها به کاهش ورم بینی و کوتاه شدن دوره نقاهت کمک زیادی می‌کند:

  • مهم‌ترین و تأثیرگذارترین راه در کاهش تورم بینی استفاده از چسب می‌باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود نحوه چسب زدن به بینی را به خوبی آموخته و به صورت مداوم حداقل تا دو ماه به بینی خود چسب بزنید.
  • کاهش مصرف نمک و ادویه‌ها از دیگر موارد مؤثر در کاهش ورم بینی بوده که لازم است افراد با بینی گوشتی نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.
  • بهتر است از انجام فعالیت‌هایی که با خم کردن سر همراه است خودداری نمایید، همچنین باید انجام فعالیت‌های سنگین که با افزایش فشار خون همراه است پرهیز شود.

چه مواردی نیاز است تا یک فرد به جراحی بینی گوشتی نیاز داشته باشد؟

شرایط انجام عمل بینی گوشتی به شرح زیر است:

  • داشتن مشکلات تنفسی: افرادی که به دلیل بینی گوشتی مشکل در تنفس دارند، می‌توانند برای رفع این مشکل اقدام به جراحی بینی گوشتی کنند.
  • ایجاد مشکلات زیبایی‌شناسی: بینی گوشتی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیبایی‌شناسی شود که با انجام جراحی زیبایی بینی گوشتی قابل رفع است.
  • عدم توانایی در استفاده از عینک: بینی گوشتی می‌تواند باعث عدم توانایی در استفاده از عینک شود که با انجام رینوپلاستی بینی گوشتی قابل رفع است.

مهم است که قبل از تصمیم گیری برای انجام عمل بینی گوشتی، با یک پزشک متخصص مشورت کنید و از او در مورد شرایط و روش‌های انجام جراحی بینی گوشتی سؤال کنید.

نکات مهم مربوط به قبل از عمل بینی گوشتی که باید بدانید

قبل از انجام جراحی بینی گوشتی، بیماران باید به چند نکته مهم توجه کنند:

  • مشاوره با پزشک: قبل از هرگونه جراحی، باید با پزشک خود مشاوره کنید و از او در مورد جزئیات جراحی، روش‌های بیهوشی، زمان بازگشت به فعالیت‌های روزمره و مراقبت‌های پس از جراحی سؤال کنید.
  • مصرف داروها: قبل از عمل زیبایی بینی گوشتی باید به پزشک خود اطلاع دهید که در حال مصرف چه داروهایی هستید، از جمله داروهای تجویز شده، مکمل‌ها، و داروهای خودسرانه. برخی داروها ممکن است با داروهایی که برای جراحی تجویز می‌شوند تداخل داشته باشند و مشکلاتی را برای شما ایجاد کنند.
  • محدودیت‌های غذایی: قبل از جراحی باید به پزشک خود اطلاع دهید که چه نوع غذاهایی می‌خورید و آیا باید محدودیتی در این زمینه داشته باشید یا خیر.
  • مراقبت از خود: قبل از جراحی بینی گوشتی باید به بدن خود استراحت کافی داده و از فعالیت‌های سنگین و ورزشی خودداری کنید. همچنین باید به مراقبت از پوست و موهای خود توجه کنید و از استفاده از محصولات شیمیایی و آرایشی قبل از جراحی خودداری کنند.

ماساژ بینی بعد از عمل بینی گوشتی چگونه است؟

پس از جراحی بینی گوشتی، ماساژ بینی می‌تواند به شما کمک کند تا به طور طبیعی بهبود یابید. البته، قبل از انجام هرگونه ماساژ یا فعالیتی پس از جراحی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل شود که فعالیت مورد نظر برای شما ایمن است. اینجا چند راهنمایی برای انجام ماساژ بینی بعد از جراحی گوشتی است:

  • در ابتدا، مطمئن شوید که دست‌ها و صورت شما کاملاً تمیز هستند.
  • با استفاده از انگشتان خود، ملایم‌ترین فشار را روی نوک بینی تمرین کنید و به طور ملایم و با حرکت‌های دایره‌ای، به سمت پایه بینی حرکت کنید.
  • در طول انجام ماساژ، بهبود علائم تورم و التهاب را می‌توانید تجربه کنید. اما اگر درد یا عوارضی احساس کردید، ماساژ را فوراً متوقف کنید و به پزشک خود مراجعه کنید.
  • بهتر است ماساژ را بر اساس توصیه‌های کارشناس ماساژ یا پزشک خود انجام دهید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

اتمام مراحل جراحی و بهبود بعد از آن زمان بر هستند، پس همیشه صبور باشید. اطمینان حاصل کنید که پیروی از راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های پزشکی، به همراه استفاده از ماساژ، به شما کمک خواهد کرد تا بهبودی سریع‌تر و مطمئن‌تر را تجربه کنید.

آیا چسب زدن بعد از جراحی بینی گوشتی مهم است؟

بله پس از جراحی بینی گوشتی ممکن است لازم باشد چسب بر روی نوک بینی اعمال شود. این چسب معمولاً برای حمایت از بینی‌های نازک و ضعیف در زمان بهبود پس از عمل استفاده می‌شود. استفاده از چسب به کاهش تورم و سرعت نیرومند شدن و ورم بینی کمک می‌کند. البته، هر پزشک ممکن است نحوه مراقبت بعد از عمل را متفاوت توصیه کند، بنابراین مهم است که از پزشک خود درباره هر چسب مورد استفاده و دستورالعمل‌های دقیق برای مراقبت بعد از جراحی معلومات کسب کنید.

ماساژ بینی گوشتی بعد از عمل

ماساژ بینی گوشتی بعد از جراحی بینی گوشتی یک اقدام حساس است و تنها باید بر اساس تجوسز دکتر خوب عمل بینی در رشت و سار شهرها انجام شود.
ماساژ در سه ناحیه نوک بینی ، ماساژ قسمت استخوانی بینی و ماساژ تیغه بینی گوشتی انجام می شود و جراح بینی بر حسب شرایط بینی هر شخص در خصوص نیاز و عدم نیاز و نیز نوع ماساژ بینی بعد از عمل زیبایی بینی ، پیشنهاد ات لازم را در اختیار بیمار قرار می دهد. نحوه درست انجام ماساژ بینی بعد از جراحی کردن بینی و تعداد دفعات ماساژ بینی حتما باید با نظر پزشک باشد. معمولاً ماساژ دادن بینی بعد از عمل به مدت 6 ماه و روزی 3 بار و هر بار به مدت 1 دقیقه انجام می شود. شروع ماساژ از ابتدای ماه دوم پس از عمل می باشد و ماساژ دادن به طرز صحیح می‌تواند به تثبیت فرم ایجاد شده در بینی کمک کند. اگر ماساژ بینی گوشتی به شیوه درست انجام شود می تواند در کاهش ورم بینی شما موثر بوده و به کاهش ورم و التهاب بینی ، کاهش ورم یک‌طرفه بینی و بهبودی سریع و نیز جلوگیری از ایجاد بافت اسکار کمک کند. اگر ماساژ بعد از عمل بینی گوشتی بعد از رینوپلاستی به شکل اصولی و درست انجام شود ، هیچ خطری را به همراه نخواهد داشت ولی به همان اندازه ، انجام غیر اصولی آن می تواند نتیجه جراحی بینی را تهدید کند.
ماساژ بینی نمی‌تواند سایز یا فرم بینی را تغییر دهید، و تنها با ایجاد فشار ملایم و یکنواخت به بینی تا باعث فروکش کردن سریع تر ورم بعد از جراحی بینی گوشتی شود.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: