این کادر جستجو را ببندید.

چگونه درد بینی بعد از عمل را کاهش دهیم؟

درد بینی بعد از عمل دغدغه ای است که اکثر داوطلبین این عمل زیبایی بینی ، درگیر آن هستند و شاید به دنبال جواب این سوالات باشند که درد بعد از عمل بینی تا کی ادامه دارد یا چند روز بعد از عمل بینی درد می خوابد و میتوان کار کرد و چه راه هایی برای تسکین درد بینی پس از جراحی وجود دارد. پاسخ به این سوالات و بسیاری موارد دیگر که می تواند با آگاهی رسانی به شما ، مدیریت عارضه درد عمل بینی را در شما تقویت کند در ادامه آمده است.

درد بینی بعد از عمل - دکتر نگین نجمی

علت درد بینی بعد از عمل

تغییراتی که طول جراحی بینی از قبیل دستکاری غضروف و استخوان بینی ، ایجاد برش و بخیه زدن انجام می شود ، موجب می گردد که بعد از عمل ، احساس ناراحتی را تجربه کنید. تحریک عصب ‌ها در طول جراحی بینی و آسیب دیدن عروق خونی نیز موجب درد بینی بعد از عمل می شود.

روش های تسکین بینی بعد از عمل

برای کاهش درد بعد از عمل بینی ، رعایت چند نکته توصیه شده توسط جراح بینی می تواند به شما کمک قابل ملاحظه ای کند.

• از داروهای تجویز شده توسط پزشک شامل آنتی ‌بیوتیک ‌ها ، داروهای ضد التهاب ‌و مسکن استفاده کنید.
  • برای کاهش ورم و ناراحتی بینی از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • با استراحت کافی به بهبود سریعتر و تسکین بینی بعد از عمل کمک کنید.
  • فعالیت ‌های فیزیکی و ورزشی خود را محدود کنید.

درد عمل بینی تا چند روز است؟

احساس ناراحتی بینی بعد از عمل در طول یک دوره چند روزه ، کاهش می یابد. رعایت توصیه ‌های پزشک و مصرف داروهای مسکن می‌تواند در تسکین بینی پس از جراحی کمک کند. کار انجام شده روی بینی ، واکنش بدن به جراحی و شرایط بدن هر بیمار در شدت تجربه ناراحتی و مدت آن موثر است. اگر علیرغم استفاده از مسکن و تجویز های مراقبتی پزشک ، با تب بالا یا علائم عفونت بینی از قبیل سردرد یا سرگیجه روبرو شدید به پزشک خود مراجعه کنید.

درد پس از جراحی بینی چقدر است؟

ناراحتی بینی پس از رینوپلاستی ، به نوع جراحی و شرایط بدن هر بیمار بستگی دارد. گاهی حجم کار انجام شده بر روی بینی زیاد است یا آستانه تحمل توسط بیمار ، پایین است. این عوامل در تجربه ای که بیمار از شدت ناراحتی دارد ، اثر گذار است.

درد استخوان بینی بعد از عمل

در جراحی بینی استخوانی ، استخوان ‌های بینی به وسیله برش فرم داده می شوند یا سوهان کشی می شوند. همین امر باعث تحریک شدن بینی و درد بعد از عمل بینی می شود. مصرف داروهای تسکین‌ دهنده تجویز شده توسط پزشک و رعایت نکات مراقبتی پس از جراحی می تواند به بهبودی سریعتر بینی و احساس ناراحتی کمتر کمک کند.

درد پیشانی بعد از عمل بینی

برخی بیماران بعد از عمل بینی ممکن است در منطقه پیشانی احساس ناراحتی کنند. علت درد پیشانی می تواند تحریک عصب ‌های سینوس در منطقه پیشانی و تورم بینی و پیشانی باشد.
انجام فعالیت های فیزیکی و ورزشی سنگین و عدم رعایت مراقبت های دوره نقاهت می تواند باعث تشدید فشار و احساس درد پیشانی شود.

بهترین داروی مسکن بعد از جراحی

قبل از عمل ، پزشک از شما می خواهد تا فهرست داروهای مصرفی خود را اعلام کنید تا تداخل دارویی ایجاد نشود. بعلاوه ، داروهای تسکین‌ دهنده نیز برایتان تجویز می شود تا درد بینی بعد از عمل جراحی بینی را کاهش دهد.
بعلاوه ، داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن و نیز مصرف تسکین‌ دهنده موضعی مانند تتراسایکلین بر روی بخیه های بینی نیز از گزینه های دارویی تسکین ناراحتی بعد از عمل بینی می باشند.

درد گرفتن دندان بعد از عمل بینی

برخی از بیماران ممکن است اذیت شدن دندان بعد از جراحی بینی را تجربه کنند. علت چنین تجربه ای مرتبط بودن اعصاب صورت به هم می باشد که موجب انتقال ناراحتی به نواحی مختلف صورت از جمله دندان ها می شود. این عارضه موقتی بوده و به مرور از بین می رود.

علت گلودرد بعد از عمل بینی

این احساس نیز می تواند در پی استفاده از لوله های تنفسی در هنگام بیهوشی به وجود آید. استفاده از این لوله ها ، موجب می شود که به گلو فشار وارد شده و باعث ناراحتی در گلو شود. همچنین داروهای بیهوشی نیز می تواند منجر به خشکی دهان و گلو شود. نوشیدن مایعات زیاد ، استفاده از دستگاه بخور برای مرطوب نگه داشتن هوای محیط ، غرغره کردن با آب ولرم و اجتناب از استعمال دخانیات ، پیشنهاد خوبی برای به حداقل رساندن ناراحتی در گلو در دوره نقاهت است.

آیا فین کردن باعث تشدید ناراحتی بعد از عمل بینی می شود ؟

فین کردن ، امکان خونریزی بعد از عمل بینی را بیشتر می‌کند و با تشدید تورم بینی می تواند باعث شدت گرفتن ناراحتی بینی بعد از عمل در ناحیه بینی شود.

عفونت ، علت درد بعد از عمل بینی

گاهی علت درد در بینی ، عفونت است. عفونت بعد از عمل بینی موضوع جدی است که برای پیشگیری از آن ، رعایت توصیه های مراقبتی ضروری است.
برای پیشگیری از عفونت بینی می توانید از پماد ها و یا محلول های ضدعفونی کننده و داروی آنتی بیوتیک توصیه شده توسط پزشک و نیز شست و شوی بینی با استفاده از محلول سالین استفاده کنید.

جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: