جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جراحی بینی با نتایج درخشان ✨

میل به زیباتر شدن در انسان ها امری است که از دیرباز تا کنون در اولویت های اول زندگی افراد جامعه قرار داشته و رشد و پیشرفت دانش پزشکی نقش مهمی را در تحقق این ویژگی انسانی ایفا کرده است. جراحی بینی نیز یکی از صدر نشینان روش های رسیدن به زیبایی بوده که در بین افراد جامعه ما بسیار پر رنگ و فراگیر است. در صورتی که شما نیز قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارید ، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات مفید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. همانطور که می دانید بینی در مرکز صورت قرار دارد بنابراین زیبایی و تناسب آن می تواند تاثیر بسزایی در چهره افراد داشته باشد و درمقابل وجود نقص و نازیبایی آن می تواند تاثیر منفی روی ظاهر و اعتماد به نفس او بگذارد. از این رو افرادی که دچار ایرادات ظاهری در بینی خود هستند می توانند با انجام این عمل زیبایی توسط دکتر نگین نجمی ، مشکلات آن را برطرف کنند و با اعتماد به نفسی بالا و احساس رضایت نسبت به چهره خود در جامعه حضور یابند.

 

جراحی زیبایی بینی - دکتر نجمی

 

منظور از عمل بینی در رشت صرفا کوچک کردن بینی نیست ؛ اصلاح نقایص بینی و به وجود آوردن یک بینی طبیعی و متناسب با چهره فرد ، هدف اصلی رینوپلاستی یا عمل کردن بینی است. امروزه طبیعی بودن بینی در عین بی نقصی ، موضوعی است که در تمامی دنیا مورد توجه قرار گرفته و تمایل به آن رو به افزایش است.

عمل بینی با چه اهدافی انجام می شود؟

جراحی بینی که به رینوپلاستی هم معروف است، می تواند با اهداف مختلفی انجام شود. به طور کلی، این عمل به دو دسته جراحی زیبایی بینی و جراحی ترمیمی بینی تقسیم می شود.

اهداف جراحی زیبایی بینی:

  • تغییر شکل و اندازه بینی : این عمل می تواند برای کوچک کردن بینی ، تغییر شکل نوک بینی ، برطرف کردن قوز بینی ، و یا تغییر زاویه بینی انجام شود.
  • ایجاد تناسب بین بینی و سایر اجزای صورت : با انجام این عمل می توان تناسب بین بینی و سایر اجزای صورت را برقرار کرد و به زیبایی چهره افزود.
  • افزایش اعتماد به نفس : برخی افراد به دلیل نارضایتی از ظاهر بینی خود ، اعتماد به نفس پایینی دارند. جراحی بینی می تواند به افزایش اعتماد به نفس این افراد کمک کند.

اهداف جراحی ترمیمی بینی :

  • اصلاح مشکلات تنفسی : برخی افراد به دلیل مشکلات تنفسی مانند انحراف تیغه بینی ، پولیپ بینی ، و یا نقص مادرزادی ، دچار مشکلاتی در تنفس خود هستند. عمل ترمیمی بینی می تواند به رفع این مشکلات و بهبود تنفس فرد کمک کند.
  • اصلاح نقص های مادرزادی : برخی افراد با نقص های مادرزادی مانند شکاف کام یا لب متولد می شوند. عمل ترمیمی بینی می تواند به اصلاح این نقص ها و بهبود ظاهر و عملکرد بینی کمک کند.
  • ترمیم آسیب های بینی : آسیب های ناشی از تصادف ، سقوط، و یا سایر موارد می تواند به بینی فرد آسیب برساند. عمل ترمیمی بینی می تواند به ترمیم این آسیب ها و بازگرداندن ظاهر و عملکرد بینی به حالت طبیعی کمک کند.
در نهایت ، انتخاب اینکه عمل بینی  انجام شود یا نه، یک تصمیم شخصی است.  قبل از تصمیم به عمل بینی در رشت ، باید با یک پزشک که تخصص او در زمینه جراحی بینی است مشورت کنید و تمام جوانب این عمل را به دقت بررسی کنید.

برای مشاوره جراحی بینی ، فرم زیر را پر کنید.

فرم تماس

 

مراحل کلی جراحی بینی:

  •  بیهوشی : بیمار بیهوش می شود تا در طول عمل احساس درد و اضطراب نکند.
  •  انتخاب روش : پزشک با توجه به شرایط بیمار ، روش باز یا بسته را انتخاب می کند.
  •  ایجاد برش : دکتر در طول عمل بینی برشی در کلوملا (روش باز) یا داخل بینی (روش بسته) ایجاد می کند.
  •  دسترسی به ساختارهای زیرین : پوست بلند می شود تا امکان دسترسی به استخوان ها و غضروف های بینی ایجاد شود.
  •  ایجاد تغییرات : تغییرات لازم برای تغییر شکل و اندازه بینی ایجاد می شود. این تغییرات می تواند شامل موارد زیر باشد:
  1. تغییر شکل و اندازه استخوان ها و غضروف های بینی
  2. کوچک کردن یا بزرگ کردن سوراخ های بینی
  3. تغییر زاویه بین بینی و لب بالا
  •  بستن برش : بعد از اعمال تمام تغییرات ، برش ها با بخیه بسته می شود.
  •  پانسمان : پزشک برای جلوگیری از خونریزی و تورم، بینی را پانسمان می کند.

نکاتی در مورد جراحی بینی:

  • جراحی بینی در رشت معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و حدود 1 تا 3 ساعت طول می کشد.
  • بعد از عمل زیبایی بینی در رشت ، بیمار بعد از به هوش آمدن می تواند محل درمان را به مقصد منزل ترک کند.
  • بیمار باید تا چند هفته از انجام فعالیت های سنگین خودداری کند.
  • بخیه ها معمولاً بعد از 7 تا 10 روز برداشته می شوند.

ویدیویی از رضایت بیماران از جراحی بینی توسط دکتر نگین نجمی

 

عمل بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی

تفاوت بینی های گوشتی و استخوانی در نوع پوست بینی و میزان مقاومت اسکلت آن است. همین دو ویژگی می تواند حساسیت و پیچیدگی جراحی های بینی را تحت تاثیر قرار دهد. از آنجایی که پوست بینی های گوشتی ضخیم است بنابراین تغییراتی که روی تیغه بینی انجام می گیرد از زیر این ضخامت ، خیلی به چشم نمی آید. از طرفی ظرافت غضروف در بینی های گوشتی نیز قدرت مانور بر روی آن را با محدودیت روبرو می کند. البته این چالش ها در گذشته وجود داشت خوشبختانه امروزه با پیشرفت عمل پزشکی تکنیک های نوینی مثل عمل بینی تقویتی این محدودیت ها و مشکلات رو به صفر هستند. متداول ترین مشکل بینی های استخوانی وجود قوز بر روی آن است که پزشک با تراشیدن اصولی و حرفه ای مشکل را برطرف می کند. نازک بودن پوست بینی های استخوانی موجب می شود که اصلاحات اعمال شده توسط متخصص کاملا مشهود باشد، از این رو کوچکترین خطا نیز به چشم می آید.

 

جراحی زیبایی بینی

 

برگشت بینی بعد از عمل رینوپلاستی

بسیاری از افراد که متقاضی عمل زیبایی بینی در رشت با دکتر نجمی ، هستند نگران برگشت پذیری بینی خود پس از انجام رینوپلاستی می باشند. در ارتباط با این موضوع باید گفت چنانچه عمل جراحی زیبایی بینی را به دست یک پزشک ماهر و با تجربه بسپارید و پس از انجام عمل بینی مراقبت های لازم را از بینی خود داشته باشید امکان برگشت بینی به حالت قبل تقریبا غیر ممکن بوده و می توانید با خیال راحت اقدامات لازم جهت جراحی زیبایی بینی  را انجام دهید. در بعضی از بینی هایی که دارای انحراف و دفورمیتی شدید هستند ، امکان اصلاح کامل در یک مرحله وجود ندارد. در چنین مواردی در طول جلسه مشاوره توضیحات لازم قبل از انجام جراحی بینی در رشت به زیباجو داده و او کاملا آگاهی رسانی می شود.

عمل زیبایی بینی برای چه افرادی مناسب است ؟

فرم بینی در ظاهر افراد نقش تاثیر گذاری دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد که از ظاهر بینی خود راضی نیستند به جراحی زیبایی بینی در رشت اقدام می کنند. این نارضایتی ظاهری ممکن است شامل یک یا چند موارد زیر باشد:

  • قوز بینی
  • ارتفاع زیاد بینی
  • طول زیاد
  • بزرگ بودن سوراخ بینی
  • افتادگی نوک دماغ
  • انحراف در فرم بینی

بهترین سن برای عمل بینی

پزشک در فاز بررسی واجد شرایط بودن بیمار برای عمل ، اهمیت سن مناسب در این جراحی زیبایی بینی را بیان می کند : تعداد زیادی از افرادی که جهت تغییر فرم بینی خود به پزشکان مراجعه می کنند را نوجوانان تشکیل داده اند. جراحی بینی برای این افراد در صورتی که به دلیل احساس هیجان و فشار دیگران نباشد انجام می گیرد. اما پیشنهاد می دهیم از سن 18 سال به بعد ، عمل بینی در رشت انجام دهید. افرادی که در میانسالی به سر می برند نیز می توانند عمل زیبایی بینی را انجام دهند اما ممکن است بسته به شرایط جسمی خود ، قبل از عمل جراحی بینی نیاز به آزمایش های بیشتری داشته باشند.

اهمیت پوست در پروسه عمل کردن بینی

با توجه به این موضوع مهم  که پوست نقش خیلی مهمی را در سلامت ، جوانسازی و زیبایی تمام انسان ها ایفا می کند. از این رو بهتر است بگوییم طی رینوپلاستی و همچنین نتایج حاصل از آن نیز تاثیرات شگفت آوری دارد. اگر چه در طی جراحی زیبایی بینی ، در واقع تغییری بر روی پوست ایجاد نمی شود ، اما از اهمیت آن کم نمی شود و باز هم از تاثیرات پوست بر نتیجه نهایی آن نمی توان غافل شد. به عنوان مثال در صورت دارا بودن پوست بینی با ضخامت بالا ، فرد در دسته بینی های گوشتی قرار گرفته که سبب می شود خلاقیت ، هنر و مهارتی که در طی انجام جراحی بینی رشت به کار برده می شود به درستی مشاهده نشود. در مقابل هر چه پوست متقاضیان از ضخامت کمتری برخوردار باشد ایرادات بزرگ تری را با خود به همراه دارد.

بر فرض مثال در صورتی که جراحی بی تجربه رینوپلاستی را انجام داده باشد و ایراداتی در آن حاصل شده باشد معایب اسکلت بینی به خوبی در زیر لایه نازک پوستی مشاهده می شود زیرا تغییرات کوچک به خوبی در آن نمایان می شود. در صورتی که ضخامت پوست در حین عمل کم باشد چالش جدی تری مانند پاره شدن پوست در زمان بستن برش ها ممکن است حادث شود که همین امر موجب می شود برای ترمیم و رفع این مشکل ، پوست توسط تکنیک های مخصوص بخیه شود. به همین جهت بهتر است برای تشخیص نوع پوست بینی و به دست آوردن جذاب ترین و بهترین نتایج به یک متخصص که در زمینه جراحی کردن بینی حاذق است مراجعه کنید.

 

جراحی بینی در رشت توسط دکتر نگین نجمی

 

بیهوشی در رینوپلاستی بینی

همانطور که می دانید جهت انجام عمل بینی در رشت نیاز به بیهوشی است. سه دسته بیهوشی وجود دارد که هر یک از آن ها بسته به شرایط عمل و بیمار شرایط مطلوبی را برای اقدام به عمل جراحی فراهم می کنند. سه روش بیهوشی شامل موارد زیر است:

  1. بیهوشی موضعی : در جراحی بینی در رشت از روش بیهوشی موضعی استفاده نمی شود. این بیهوشی تنها برای عمل های سرپایی انجام شده و طی عمل تنها محل مورد نظر به صورت موضعی سر می شود.
  2. بیهوشی وریدی : بیهوشی وریدی تکمیل کننده بیهوشی موضعی است. بدین صورت که به خون متقاضی توسط سرم آنژیوکت مواد بیهوشی و خواب وارد شده و وی به خواب می رود. سپس بینی به صورت موضعی بی حس می شود.
  3. بیهوشی عمومی : در بیهوشی عمومی متقاضی به گونه ای بیهوش می شود که جهت تنفس نیاز به اکسیژن مصنوعی دارد. این بیهوشی بیشترین رضایت و کارآمدی را در متقاضیان عمل بینی در رشت دارد.

مزایای جراحی زیبایی بینی

  • تقارن در چهره : در صورتی که بینی شخصی انحراف داشته باشد ، باعث ایجاد عدم تقارن بین سایر اجزای صورت می شود. از این رو با رفع انحراف و تنفس بهتر افراد این پروسیجر با وجود اینکه درمانی محسوب می شود ، با تغییرات دیگر زیبایی و کوچک کردن آن ، بیمار به ظاهری بهتر و زیباتر دست پیدا می کند.
  • بهبود جریان تنفس بینی : ساختار درونی بینی در ایجاد مشکلات تنفسی افراد از راه بینی سهیم می باشند. موارد و حوادثی همچون ضربه شدید هنگام ورزش ، تصادف و یا هر نوع اختلال دیگری دلیلی برای وجود انحراف و شکستگی در نواحی تیغه بینی می شود. تیغه بینی ، استخوانی است که با ایجاد یک دیوار سمت چپ و راست بینی را از یکدیگر جدا کرده است که این تیغه را اصطلاحا سپتوم می نامند. در صورتی که این تیغه منحرف شده باشد ، ممکن است یک و یا هر دو قسمت راه تنفس بینی اشخاص را مسدود کند. از این رو به دلیل اینکه این عضو وظیفه رساندن هوا را به ریه بر عهده دارد ، راهش بسته می شود برای رفع این عارضه در این شرایط بیمار تحت دو عمل رینوپلاستی و سپتوپلاستی به طور همزمان قرار می گیرد در نتیجه جراحی بینی هم مسیر تنفس فرد اصلاح می شود و هم شخص به ظاهر مطلوبی می رسد. جراحی زیبایی بینی در واقع با هدف کوچک کردن ، بهبود جریان هوا و اصلاح مجاری تنفسی انجام می شود.
  • اعتماد به نفس بالا : در مواردی که مراجعه کنندگان به مشکلاتی از قبیل خود پنداری های منفی و همچنین نداشتن اعتماد به نفس در عذاب هستند ، با ایجاد تغییری مثبت و تاثیر برانگیز در ظاهر بینی شان با حس زیبایی بیشتر ، آرامش و اعتماد بیشتری در جامعه ظاهر می شوند که این خود منجر به لذت بردن فرد از زندگی می شود.

 

جراحی زیبایی بینی

 

چه کسانی برای انجام جراحی بینی محدودیت دارند؟

افراد مختلفی برای انجام عمل بینی محدودیت دارند که می‌توان آنها را به دسته‌های کلی زیر تقسیم کرد:

1. محدودیت‌ های سنی :

  • حداقل سن : به طور کلی، افراد زیر 18 سال برای انجام عمل بینی رشت مناسب نیستند زیرا رشد جسمی آنها هنوز کامل نشده است.
  • حداکثر سن : محدودیت سنی خاصی برای انجام عمل رینوپلاستی وجود ندارد ، اما افراد بالای 50 سال ممکن است به دلیل مشکلات سلامتی مرتبط با سن ، در معرض خطر بیشتری برای عوارض جراحی بینی باشند.

2. بیماری‌های زمینه‌ای :

  • بیماری‌های قلبی عروقی : مانند فشار خون بالا ، بیماری‌های دریچه‌ای قلب ، و نارسایی قلبی
  • بیماری‌های تنفسی : مانند آسم شدید ، آمفیزم ، و فیبروز کیستیک
  • بیماری‌های انعقادی خون : مانند هموفیلی و بیماری فون ویلبراند
  • بیماری‌های خودایمنی : مانند لوپوس و آرتریت روماتوئید
  • دیابت کنترل نشده
  • اختلالات روانی : مانند افسردگی شدید و اضطراب

بهتر است در جلسه مشاوره تمامی موارد لازم در خصوص پرونده پزشکی تان را به جراح ارائه دهید تا در این زمینه به درستی تصمیم گیری کند.

انواع تکنیک های جراحی بینی

همچنین ، در عمل بینی رشت ، چندین تکنیک مختلف استفاده می ‌شود. برخی از اصلی ‌ترین انواع تکنیک ‌های جراحی بینی رشت عبارتند از :

  1. تکنیک باز : در این روش ، پوست و بافت مهمانداری بینی برای دسترسی به ساختارهای داخلی بینی باز می ‌شود. این تکنیک برای موارد پیچیده و تغییر شکل بزرگ بینی استفاده می ‌شود.
  2. روش بسته : در این روش ، برش‌ ها در داخل بینی انجام می‌ شوند و پوست بر روی بینی بسته می ‌شود. این تکنیک برای موارد ساده و تغییرات کوچک ‌تر شکل بینی استفاده می ‌شود.
  3. جراحی منیسکتومی : در این روش ، هنجارهای نامتقارن بین دو طرف بینی برطرف می ‌شود. این شامل حذف بخش کوچکی از بافت همراه با ترمیم طرف مقابل می ‌شود.

تکنیک درست جراحی بینی در رشت بستگی به وضعیت هر بیمار و اهداف جراحی دارد.

اقدامات قبل از عمل زیبایی بینی

  • از دو هفته قبل از جراحی زیبایی بینی در رشت استعمال دخانیات و مصرف الکل را کنار بگذارید زیرا این مواد رگ ها را گشاد کرده و سبب کاهش غلظت خون می شوند. در نتیجه احتمال خونریزی در حین عمل بیشتر خواهد شد.
  • از 14 روز قبل از عمل بینی مصرف دارو هایی همچون آسپرین و وارفارین ممنوع می باشد. در این مدت از انجام فعالیت های دندانپزشکی نیز خودداری نمایید.
  • پیش از عمل استحمام کنید تا بدن عاری از هرگونه آلودگی باشد. آقایان باید ریش و سبیل خود را اصلاح نمایند.
  • بانوانی که دارای لاک یا کاشت ناخن هستند ، باید حداقل لاک یکی از انگشتان خود را پاک نمایند.
  • از به همراه داشتن زیور الات و اجسام فلزی خودداری کنید. همچنین بدون آرایش به محل جراحی بینی در شمال مراجعه نمایید.
  • حتما به اتفاق یک همراه در محل عمل زیبایی بینی حضور داشته باشید.
  • بانوانی که دچار عادت ماهانه هستند ، پزشک خود را در جریان قرار دهند.
  • از 8 ساعت قبل از رینوپلاستی خوردن و آشامیدن ممنوع می باشد.

انواع مدل برای عمل بینی

به صورت کلی بینی را بر اساس فرم اولیه ، جنس پوست ، آناتومی اجزای صورت و همچنین انتظارات فرد متقاضی با مشورت و صلاحدید پزشک به فرم های مختلفی می توان جراحی نمود. بینی فانتزی یا عروسکی ، بینی طبیعی و بینی نیمه فانتزی سه مدل اصلی جراحی زیبایی بینی است که هر کدام دارای ویژگی ها خاصی است. در ادامه به توضیح هریک از این موارد خواهیم پرداخت :

عمل بینی طبیعی : در این نوع از فرم بینی ها از ایجاد قوس های شدید و کوچک کردن بیش از حد بینی خودداری می شود. در واقع می توان گفت در عمل زیبایی بینی به فرم طبیعی هدف اصلی برطرف کردن مشکلات و نواقص بینی بوده اما فرم کلی بینی حفظ می شود و در نهایت یک بینی زیبا و کاملا طبیعی که در تناسب با سایر اجزای صورت است ، ایجاد می شود.

عمل بینی نیمه فانتزی : این فرم از بینی ها حالتی بین بینی فانتزی و طبیعی است و ویژگی های هر دو را تا حدودی دارا می باشد. برای مثال در این فرم از بینی ها شاهد قوس ملایم و سربالا هستیم و بینی نسبت به بینی طبیعی کوچک تر می شود ، اما نسبت به بینی های فانتزی کمی بزرگتر است. ذکر اینکه الزامی است که کوچک بودن بینی به معنای زیبایی نیست ! لازم است بینی با سایر اجزای صورت هماهنگی داشته باشد تا زیبا به نظر برسد.

عمل بینی فانتزی : در جراحی بینی فانتزی تلاش می شود تا یک قوس شدید از نمای نیم رخم ایجاد شود. همچنین زاویه بین لب بالا و نوک بینی زیاد است. به دلیل ویژگی های خاص این فرم از بینی ها برای هر نوع چهره ای مناسب نیست و معمولا در افرادی که چهره استخوانی و ریزی دارند ، با نتایج بهتری همراه است. همچنین افرادی که دارای بینی استخوانی و پوست نازک هستند ، نتایج خوبی را از این جراحی زیبایی بینی دریافت می کنند.

 

نمونه کار و فیلم عمل زیبایی بینی دکتر نگین نجمی

 

 

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی

برای آن که بعد از عمل بینی در رشت دوران نقاهت برای شما به آرامی سپری شود ، باید مراقبت هایی را انجام دهید. این مراقبت ها در روند درمان تاثیر دارد و مانع هرگونه آسیب به بینی می شود. در ادامه برخی از این نکات مراقبتی بیان شده است:

شستشوی بینی بعد از رینوپلاستی

بعد از جراحی بینی ، مخاط بینی افزایش پیدا کرده و تنفس را کمی سخت می کند. جهت تمیز کردن بینی و از بین بردن این مشکل ، پزشک برای شما سرم شستشو تجویز کرده و نحوه استفاده از آن را شرح می دهد. پیشنهاد می دهیم به مدت 47 ساعت بعد از عمل حتما از این سرم شستشو استفاده کنید. در تمیز کردن بینی خود هر گز از جسم سخت یا هیچ گونه جسم نرمی را به بینی خود وارد نکنید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

دو بالش در زیر سر خود قرار داده و به پشت بخوابید (حالت طاق باز) سعی کنید سر خود را به اندازه 30 تا 45 درجه از بدن بالاتر قرار دهید. همچنین هرگز به اطراف مایل نشوید. مایل شدن به اطراف سبب انحنا در بینی می شود. (این نکات را تا زمانی که فرم بینی شما تثبیت نشده باشد باید رعایت کنید.)

هزینه جراحی بینی در رشت

اطلاع از هزینه جراحی رینوپلاستی از مواردی می باشد که تا قبل از معاینه توسط پزشک امکان پذیر نبوده و متقاضی عمل بینی در رشت با مراجعه به دکتر و گذراندن مشاوره پزشکی و معاینات لازم می تواند از قیمت عمل رینوپلاستی بینی خود آگاه شود.

سریع ترین راه کاهش ورم بینی بعد از جراحی

یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد بعد از انجام عمل زیبایی بینی در خصوص راهکارهای سریع کاهش تورم بینی بعد از جراحی بینی در رشت است. پیش از هرچیز لازم است بدانید که تورم و کبودی بعد از عمل غیر قابل اجتناب می باشد و راهکارهایی که در این خصوص بیان می شوند تنها به تسریع و بهبود ورم بینی کمک می کنند. در ادامه به نکات مهمی که در کاهش ورم بینی تاثیر زیادی دارند ، اشاره شده است.

  1. استفاده از کمپرس سرد : همانطور که در مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی اشاره شد ، استفاده از کمپرس سرد ، نقش بسیار موثری در کاهش ورم بینی دارد. بیشترین تاثیر استفاده از کمپرس در سه روز اول بعد از انجام عمل زیبایی بینی می باشد. در صورتی که به صورت مداوم و صحیح از کمپرس استفاده نمایید ؛ شاهد تاثیرات فوق العاده آن خواهید بود.
  2. چسب زدن به بینی بعد از عمل : استفاده از چسب بینی در هفته دوم بعد از جراحی بینی در رشت آغاز می شود. چسب بینی از آنجایی که با فشار ملایمی به پوست چسبانده می شود ، در کاهش ورم بینی و همچنین سازگاری پوست بینی با ساختار جدید بینی نقش بسزایی دارد. توصیه می شود در ماه اول بعد از جراحی زیبایی بینی از چسب بینی به صورت مرتب استفاده نمایید و هرگاه چسب شما دچار آلودگی و یا رطوبت شد ، آن را تعویض نمایید. بهترین زمان برای تعویض چسب هر یک روز در میان بعد از استحمام است. دقت داشته باشید که اگر چسب شما خیس و یا مرطوب شود ، دیگر چسبندگی لازم را نداشته و تاثیری در کاهش ورم بینی نخواهد داشت.
  3. خوابیدن : یکی از نکات مهمی که زیباجویان باید بعد از عمل در رابطه با کاهش ورم بینی بعد از عمل بینی نسبت به آن توجه داشته باشند ، در رابطه با چگونه خوابیدن بعد از رینوپلاستی است. در صورتی که سر شما از بدن و شانه ها بالاتر قرار داشته باشد این موضوع به کاهش ورم بینی کمک زیادی می کند. از طرف دیگر نباید روی صورت و به پهلو بخوابید ؛ چرا که این موضوع موجب تورم یک طرفه در بینی می شود.

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی

در واقع تزریق کورتون بعد از عمل بینی اولیه و یا ترمیمی به چند دلیل انجام می شود. یکی از کاربردی ترین آن در خصوص کاهش التهاب بینی و پیشگیری از ایجاد زخم و یا درمان آن است که پس از رینوپلاستی ایجاد می شود. نکته قابل توجه این است که تورم پس از رینوپلاستی امری طبیعی است و تا دوره نقاهت برای کاهش آن باید صبر کنید. زمان مناسب برای انجام این پروسه کاهش ورمی به عوامل مختلفی بستگی دارد و باید طبق تجویز پزشک انجام شود. برخی از متخصصان ، 1 الی 2 ماه پس از جراحی زیبایی بینی و بعضی دیگر 3 الی 4 ماه بعد ، تزریق کورتون را توصیه می کنند تا مانع از بافت اسکار شده و فرد شاهد جراحی بینی با نتایج درخشان شود. در کل باید بگوییم که تزریق بینی در صورتی تاثیر بیشتری در نتیجه رینوپلاستی می گذارد که مقدار زیادی از ورم بینی در دوره نقاهت رفع شده باشد. میزان اثر گذاری این فرایند ، اغلب تا دو هفته بعد از تزریق مشاهده می شود.

تزریق کورتون برای سریعتر رسیدن به نتیجه موفقیت آمیز در ناحیه سوپراتیپ و نوک بینی انجام می شود ، زیرا ضخامت پوست این بخش از بینی ، بیشتر از نواحی دیگر است و به دنبال آن هر چه پوست ضخیم تر باشد ، میزان التهاب نیز افزایش می یابد. مقدار تورم با توجه به روش جراحی ، جنس پوست بینی ( در بینی های گوشتی پوست از ضخامت بیشتری برخوردار است) ، سن و غیره متفاوت است. بیمارانی که بینی های گوشتی دارند ، پس از عمل زیبایی بینی از ورم نوک دماغ خود رنج می برند به همین جهت با تجویز پزشک این پروسه را در همان ماه ابتدایی بعد از جراحی انجام می دهند. تعداد دفعات تزریق کورتون نیز با پیشنهاد پزشک می بایست انجام شود.

ورزش کردن بعد از جراحی زیبایی بینی

بسیاری از افرادی که عمل زیبایی بینی انجام می دهند ، سوالات زیادی در خصوص ورزش کردن بعد از عمل بینی در رشت دارند. در پاسخ به این پرسش ها باید گفت در واقع انجام فعالیت های بدنی و ورزش های سبک بعد از گذشت 7 روز از انجام رینوپلاستی محدویتی وجود ندارد و تنها لازم است افراد در حین انجام این تمرینات به برخی دستورالعمل ها و نکات مراقبتی توجه داشته باشند. برای مثال باید از خم کردن سر خودداری شود ، همچنین انجام فعالیت هایی که سبب افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود ، در این دوران ممنوع است ؛ چرا که این موضوع ممکن است منجر به پاره شدن رگ ها و خونریزی بینی و تورم شدید در بافت های بینی شود. اما پیاده روی سبک ، تمرینات سبک یوگا ، حرکات کششی در این دوره نه تنها مشکلی ایجاد نمی کند ، بله به دلیل بهبود گردش خون به ترمیم بافت ها و زخم های بینی و کوتاه شدن دوره نقاهت کمک می کند.

در رابطه با ورزش های سنگین نظیر بدنسازی و شنا توصیه می شود حداقل تا 2 ماه صبر نمایید. همچنین باید از شیرجه زدن در آب تا 1 سال خودداری شود. در رابطه با ورزش بدنسازی بعد از جراحی بینی در رشت ، نیز لازم است به این نکته توجه داشته باشید که نباید از وزنه های سنگین در شروع فعالیت های بدنی خود استتفاده کنید ، بلکه باید به مرور به وزن دمبل خود اضافه نمایید تا فشاری به بینی وارد نشود. در خصوص ورزش هایی که با توپ همراه است و یا ورزش های رزمی نیز بهتر است تا یک سال صبر شود ؛ چرا که در این رشته های ورزشی خطر برخورد توپ و یا ضربه به بینی وجود دارد و این موضوع می تواند تا قبل از یک سال ، نتیجه رینوپلاستی را با تغییر همراه کند.

عمل بینی با لیزر چیست ؟

جراحی بینی با لیزر یک روش جدید و پیشرفته برای اصلاح شکل بینی است. در این روش ، از یک لیزر قدرتمند برای برش و ترمیم بافت ‌های بینی استفاده می ‌شود. این روش به دلیل دقت بالا ، کاهش خونریزی و زمان بازیابی کوتاه تر نسبت به روش‌های سنتی جراحی کردن بینی ، مورد توجه قرار گرفته است. با این حال ، رینوپلاستی با لیزر همچنان یک روش پیشرفته و پرهزینه است و باید توسط جراحان مجرب و متخصص انجام شود.

نکات مهم مربوط به تغذیه بعد از جراحی بینی

بعد از این جراحی زیبایی بینی  ، تغذیه مناسب و مراقبت از بینی بسیار مهم است. در ادامه به برخی از نکات مهم مربوط به تغذیه بعد از جراحی بینی و ممنوعیت‌های آن اشاره می ‌کنم :

  • مصرف مایعات : بعد از عمل بینی ، باید مایعات بیشتری مصرف کنید تا بدن شما از دست داده رطوبت را جبران کند. مصرف آب ، آب ‌نبات ، شربت ‌های طبیعی و نوشیدنی هایی مانند چای سبز و سردابه مفید هستند.
  • مصرف مواد غذایی سبک : بعد از جراحی بینی  در رشت ، باید از مصرف غذاهای سنگین و چربی‌ های اشباع شده خودداری کنید. به جای آن ، می ‌توانید از غذاهای سبک و سالمی مانند سوپ ، ماهی ، مرغ ، سبزیجات و میوه استفاده کنید.
  • مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین ث : ویتامین ث به عنوان یک آنتی ‌اکسیدان قوی ، به بهبود سریع ‌تر زخم‌ های بینی کمک می ‌کند. مصرف میوه‌ هایی مانند پرتقال ، نارنگی ، توت فرنگی و سبزیجاتی مانند برگ کلم و فلفل دلمه می ‌تواند به شما کمک کند.
  • ممنوعیت‌ ها : بعد از عمل زیبایی بینی ، باید از مصرف الکل ، دخانیات ، غذاهای شور و نمکی ، غذاهای حاوی ادویه‌ های قوی و غذاهای حاوی قند بالا خودداری کنید. همچنین ، باید از مصرف غذاهایی که ممکن است باعث تحریک بینی شوند ، مانند غذاهای حاوی فلفل ، سیر و زنجبیل ، خودداری کنید.

در هر صورت ، بهتر است قبل از انجام عمل بینی در رشت با پزشک خود در مورد تغذیه مناسب بعد از جراحی مشورت کنید.

آیا جراحی بینی با بی حسی موضعی نیز انجام می شود ؟

بله ، این عمل با بی حسی موضعی نیز انجام می ‌شود. در این روش بی حسی موضعی با استفاده از مواد بی حس کننده در ناحیه بینی ایجاد می ‌شود و بیمار همچنان در حالی که بیدار است ، می ‌تواند با پزشک صحبت کند و حرکت کند. این روش معمولاً برای جراحی‌های کوچک بینی مانند جراحی کوچک بینی ، رینوپلاستی برای بهبود تنفس و یا جراحی بینی رشت برای تغییر شکل بینی استفاده می ‌شود. با این حال ، در برخی موارد ، ممکن است پزشک تصمیم بگیرد که از بی حسی کلی برای بیمار استفاده کند. به هر حال ، نوع بی حسی مورد استفاده برای این جراحی باید توسط پزشک تعیین شود.

چه غذا هایی را بعد از رینوپلاستی نباید بخوریم ؟

بعد از عمل بینی ، برخی از غذاها و مواد ممکن است تحریک کننده باشند و باعث تشدید عوارض و آسیب به نازایی شوند. در ادامه برخی از غذاهایی که بهتر است بعد از جراحی بینی مصرف نشوند را ذکر میکنیم :

  • غذاهای تند : غذاهای تند و حاوی ادویه‌های حاره می ‌توانند عوارضی مانند التهاب و تحریک بیشتر در بینی ایجاد کنند.
  • غذاهای گرم و داغ : مصرف غذاهایی مانند سوپ‌های داغ و چیلی ممکن است باعث خونریزی و التهابات در بعضی از افراد شود.
  • غذاهای سخت و خشک : مصرف غذاهای خشک می ‌تواند باعث تحریک محل عمل کردن بینی بشود. بهتر است از غذاهای نرم و آسان برای مصرف در این دوره استفاده کنید.
  • غذاهای سرد و یخ‌ زده : مصرف غذاهای سرد و یخ‌ زده ممکن است باعث تورم و تشدید علائم بینی شود. بهتر است از مصرف غذاهای گرم و در دمای اتاق استفاده کنید.

همچنین ، بهتر است بعد از جراحی بینی از هرگونه غذایی که پزشک معالج شما توصیه نکرده است ، خودداری کنید و به دستورات و مشاوره‌ های پزشک خود توجه کنید.

آیا امکان رخ دادن حساسیت بعد از عمل بینی وجود دارد ؟

بله ، امکان رخ دادن حساسیت به جراحی بینی وجود دارد. اگر شما به مواد یا داروهای مورد استفاده در رینوپلاستی حساسیت دارید ، می ‌توانید واکنش‌ های حساسیتی نظیر تورم ، خارش ، قرمزی ، یا خارش در محل جراحی کردن بینی تجربه کنید.

این واکنش ‌های حساسیتی به عنوان “حساسیت به چیزهایی که استفاده شده در جراحی بینی ” شناخته می ‌شوند. برای پیشگیری از این وضعیت ، پزشک شما باید جزئیات جراحی شما را به دقت بررسی کند و تاریخچه حساسیت ‌های شما را در نظر بگیرد. اگر حساسیت ‌های شما به عوامل مورد استفاده در عمل بینی ثابت شده باشد ، پزشک ممکن است به شما داروهای ضد حساسیت تجویز کند تا از واکنش ‌های حساسیتی جلوگیری شود.
همچنین ، پیش از عمل دماغ ، مهم است که با پزشک خود در مورد هر نوع حساسیت یا واکنش حساسیتی که تاکنون تجربه کرده‌ اید ، صحبت کنید تا او بتواند بهترین راهنمایی ‌ها را برای جلوگیری از واکنش‌ های حساسیتی در دوره نقاهت و بهبودی پس از عمل کردن بینی ارائه دهد.

 

جراحی بینی دکتر نگین نجمی در رشت

 

تکنولوژی چه تاثیراتی در رینوپلاستی داشته است ؟

تکنولوژی در زمینه جراحی بینی در رشت نیز به طور مداوم پیشرفت کرده و تاثیرات مهمی بر این نوع جراحی داشته است. تکنولوژی های مختلفی برای بهبود روش ها و نتایج عمل بینی مورد استفاده قرار گرفته اند. برخی از تأثیرات تکنولوژی در این جراحی زیبایی بینی عبارتند از :

  • سیمولیشن سه بعدی : از سیمولیشن سه بعدی برای برنامه ‌ریزی دقیق تر رینوپلاستی و نمایش تصویر سه بعدی نتایج پیش بینی شده به بیمار استفاده می ‌شود. این ابزار به پزشک امکان مشاهده دقیق تر و تحلیل اثرات مختلف جراحی بر شکل و ظاهر بینی بیمار را می ‌دهد.
  • لیزر : لیزرها برای جراحی بینی باز یا بسته به عنوان یک ابزار قدرتمند برای برش بافت ‌ها ، برای کاهش خونریزی و واکنش التهابی برای بیماران مفید هستند.
  • تصاویر پزشکی مغناطیسی (MRI)و تصاویر کامپیوتری (CT scan) : این تکنولوژی ‌ها به پزشک امکان مشاهده دقیق تر ساختارهای بینی و تغییراتی که باید انجام شود را می ‌دهند. این تصاویر به پزشک کمک می ‌کنند تا بهترین روش جراحی را برای بیمار انتخاب کنند.
  • روبات ‌ها و دستگاه ‌های جراحی خودکار : روبات ‌ها و دستگاه ‌های جراحی خودکار به پزشکان امکان انجام عمل جراحی بینی دقیق‌تر و دستیاری برای جراحی ‌های دقیق می ‌دهند.
  • مصرف مواد زیبایی مدرن : از مواد تزئینی مدرن برای تحت بینی و تصحیح نقاط ضعف بینی استفاده می ‌شود تا شکل و ظاهر بینی به نحوی بهتر تغییر کند.

تکنولوژی به پزشکان امکان می ‌دهد بهترین نتایج جراحی بینی را برای بیماران به ارمغان بیاورند و بیشترین دقت و کمترین ممکنه عوارض عمل بینی را به وجود آورند. با این حال ، مهارت و تجربه پزشک نیز از اهمیت بالایی در این نوع عمل زیبایی بینی است ، بنابراین انتخاب پزشک با تجربه و معتبر نیز بسیار مهم است.

 

جراحی بینی برای چه افرادی خطرناک است؟

عمل زیبایی بینی به طور کلی یک روش ایمن است، اما برخی از افراد جامعه برای این روش بیشتر در معرض خطر می ‌باشند. به ویژه کسانی که موارد زیر را تجربه می کنند:

  • افرادی که مشکلات دستگاه تنفسی مانند آسم، ضعف ریه و یا آب سیاه دارند.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، مستعد برای عفونت‌ها و خونریزی هستند.
  • افرادی که سابقه خونریزی ناشی از عمل جراحی قبلی دارند.
  • افرادی که دارای عوارض جدی پزشکی هستند، مثلاً کمبود سیستم ایمنی بدن.

با این حال، تنها پزشک متخصص می ‌تواند پس از ارزیابی و انجام مشاوره مناسب، تصمیم نهایی را در مورد جراحی بینی شما بگیرد.

انجام جراحی بینی ثانویه چه زمانی نیاز است؟

  • اصلاح زیبایی: اگر فرد از تغییر شکل بینی خود در پی بروز آسیب وارده، ناراحت است ، ممکن است به رینوپلاستی ثانویه نیاز داشته باشد.
  • ترمیم بینی: در برخی موارد ، جراحی بینی اولیه یا عمل بینی پیشین ممکن است به مشکلاتی از جمله تنگی تنفسی ، انحراف دیوار بینی یا افتادگی نوک بینی منتهی شود. در این صورت عمل ثانویه جهت ترمیم این مشکلات به کار می ‌رود.
  • بهبود عمل اولیه: در برخی موارد، افراد ممکن است راضی از نتیجهٔ جراحی بینی اولیه خود نباشند. عمل بینی برای بار دوم می ‌تواند به جهت بهبود نتیجهٔ ظاهری و بهبود وضعیت روحی افراد انجام شود.

آیا جراحی بینی درد دارد؟

غمل بینی در رشت اغلب تحت بیهوشی عمومی انجام می شود تا درد عمل بینی در طول جراحی ، به صفر برسد. در طول دوره بهبود نیز جراح بینی داروهای مسکن را برای بیمار خود تجویز می کند تا درد عمل زیبایی بینی در طول دوره بهبود ، مهار شود. گاهی ممکن است بیمار سردرد بعد از رینوپلاستی را تجربه کند که با استراحت کردن بهبود می یابد.

عمل بینی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان عمل بینی بر حسب پیچیدگی جراحی و دامنه ناهنجاری های موجود در بینی که باید با رینوپلاستی درمان شود ، متغیر است ولی غالباً بین یک ساعت و نیم تا سه ساعت طول می کشد.

آیا آلرژی روی نتیجه جراحی بینی اثر دارد ؟

آلرژی واکنشی است که گلبول های سفید خون در پاسخ به مواد حساسیت زا یا آلرژن ها از خود بروز می دهند و ماحصل این واکنش ، آبریزش بینی ، ورم ، عطسه یا احساس خارش در ناحیه بینی می باشد.
در برخی افراد ، آلرژی در بعضی فصول تشدید می شود ولی بر روی نتیجه نهایی جراحی زیبایی بینی اثر خاصی بر جای نمی گذارد. نکته حائز اهمیت این است که افرادی که حساسیت یا آلرژی دارند ، در مقایسه با افراد دیگر ، دوره ورم طولانی تری را در بینی خود تجربه خواهند کرد. همچنین جراحی بینی باعث تغییری در وضعیت آلرژی نمی شود به این معنی که اگر فردی قبل از عمل بینی دچار حساسیت یا آلرژی باشد ، بعد از آن نیز به همان ترتیب خواهد بود.

سوالات متداول در مورد عمل بینی

چسب بینی تا چند ماه باید مورد استفاده قرار بگیرد ؟

مدت زمان استفاده از چسب بینی به نظر پزشک بستگی دارد. به صورت معمول بین 1 الی 3 ماه بعد از جراحی می توان از به بینی چسب زد تا تورم آن کاهش پیدا کند. البته لازم به ذکر است که چسب زدن به بینی در ماه اول بیشترین تاثیر را در کاهش ورم بینی دارد.

مشکل تنفسی بعد از عمل بینی

ممکن از بعد از جراحی بینی در رشت ، به مدت 1 الی دو هفته به دلیل تورم ، نفس کشیدن از راه بینی کمی دشوار باشد. این موضوع جای نگرانی ندارد و با گذشت زمان برطرف می شود. در صورتی که با گذشت زمان مشکل تنفسی شما برطرف نشد ، لازم است به پزشک مراجعه نمایید.

آیا بعد از جراحی باید بینی را شست و شو داد ؟

به مدت دو هفته بعد از جراحی توصیه می شود از سرم های مخصوص شست و شو برای تمیز کردن بینی استفاده شود.

آیا بعد از جراحی زیبایی بینی می توان از عینک استفاده کرد ؟

بعد از عمل به دلیل نرم بودن بافت های بینی توصیه می شود به مدت 6 هفته از عینک های طبی و یا آفتابی استفاده نکنید.

دوره نقاهت جراحی بینی چند روز است ؟

این جراحی دوره نقاهت طولانی ندارد و معمولا افراد بعد از 5 الی 7 روز می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند. اما توصیه می شود به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب و عارضه مراقبت های بعد از جراحی را رعایت کنید.

آیا بینی گوشتی بعد از جراحی زیبایی بینی به حالت اولیه خود باز می گردد ؟

خیر ، امروزه بینی گوشتی با تکنیک های نوین جراحی می شود و جراح به تقویت غضروف های بینی در حین عمل می پردازد به همین دلیل امکان بازگشت بینی به فرم اولیه وجود نخواهد داشت.

4 1 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: