جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جراحی بینی بسته

به طور کلی جراحی زیبایی بینی با هدف اصلاح ایرادات ظاهری و عملکردی بینی انجام می شود و به ایجاد تناسب و تقارن میان بینی و سایر اجزای صورت می پردازد. با برقراری تناسب در اجزای صورت زیبایی چهره افزایش یافته و در بیشتر شدن اعتماد به نفس افراد نیز موثر است. عوامل مختلفی در نتیجه جراحی بینی تاثیر گذار هستند که انتخاب جراح و میزان مهارت ایشان در راس آن قرار دارد. علاوه بر مهارت جراح نوع بینی یکی دیگر از عواملی است که بسیار حائز اهمیت می باشد. اما این جراحی از دو طریق انجام می شود و اینکه عمل از کدام یک از این دو روش صورت گیرد ، به انتخاب ، سلیقه و نوع مهارت جراح بینی بستگی دارد. این دو روش شامل جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته می شود.

 

جراحی بینی بسته

 

جراحی بینی به روش بسته به چه صورت است ؟

در واقع در گذشته جراحی بینی تنها از طریق بسته صورت می گرفت. در این روش تمام برش ها از داخل بینی ایجاد می شدند و هیچ برشی از بیرون زده نشده و در واقع به ظاهر پوست آسیبی وارد نمی شد. اما این امر محدودیت هایی برای جراح بینی ایجاد می کرد. به طور مثال امکان ایجاد تغییرات زیادی وجود نداشت و ایرادات پیچیده بینی چندان قابل ترمیم نبود. در واقع جراحی بینی بسته تنها برای افرادی مناسب است که بینی شان ( خصوصا در نوک بینی ) ایراد چندانی ندارد. لازم به ذکر است امروزه نیز جراحان بینی بسیاری هستند که از این طریق اقدام به جراحی می کنند و نتایج زیبایی را هم برای بیماران خود به ارمغان آورده اند.

مزیت های جراحی بینی بسته

از جمله مزیت های این روش می توان به کوتاه و راحت تر بودن دوران نقاهت بعد از عمل اشاره کرد. همچنین در مقایسه با جراحی بینی به روش باز میزان کبودی و تورم بیمار کمتر خواهد بود. با توجه به اینکه پزشک در جراحی بینی به روش باز بر ساختمان بینی اشراف بیشتری دارد ، بهتر می تواند نسبت به رفع ایرادات بینی اقدام کند. به همین دلیل اغلب جراحان بینی از این روش برای جراحی بهره می گیرند. از این رو خانم دکتر نگین نجمی ، متخصص گوش حلق و بینی و جراح بینی شمال ، از روش باز برای انجام جراحی بینی استفاده می کنند و نتایجی مطلوب و ایده آل را برای بیماران خود رقم می زنند.

تفاوت جراحی بینی به روش بسته و باز

از تفاوت های اصلی این دو روش نحوه ایجاد برش می باشد. در جراحی بینی باز بر روی ناحیه کلوملا بینی برشی ایجاد می شود در حالی که در روش بسته هیچ نوع برشی بر روی پوست بینی ایجاد نخواهد شد. به همین علت میزان تورم و کبودی بعد از جراحی بینی با روش بسته بسیار کمتر می باشد و همین امر موجب می شود تا فرد دوره نقاهت کوتاه تری را تجربه کند. در شرایطی که نیاز به برطرف کردن ایرادهای نوک بینی باشد از روش باز نتیجه بهتری به دست خواهد آمد. هم چنین در جراحی بینی ترمیمی به دلیل دید وسیع جراح روش باز ارجحیت دارد. احتمال غیر قرینه بودن بینی ، در روش بسته وجود ندارد. هم چنین جراحی بینی بسته برای افرادی که در سنین بالا اقدام به جراحی می کنند مناسب تر می باشد.

جراحی بینی باز بهتر است یا بسته ؟

هرکدام از روش های جراحی مزایای خاص خود را دارد و انتخاب روش جراحی با توجه به نوع بینی توسط جراح انتخاب می شود تا بهترین نتیجه به دست آید. جراح بعد از انجام معاینات تصمیم می گیرد کدام روش جراحی برای برطرف کردن مشکلات و اصلاح بینی شما مناسب تر است.

جراحی بینی بسته برای چه کسانی مناسب است ؟

این جراحی برای افرادی که بینی آن ها نیاز به تغییرات جزئی و کوچک داشته مناسب می باشد و جراح می تواند بدون ایجاد برشی بر روی بینی اصلاحات لازم را انجام دهد.

زمان بهبودی برای عمل بینی بسته و باز چه تفاوتی دارد ؟

همانطور که اشاره شد به دلیل عدم وجود برش خارجی بر روی پوست بینی در روش بسته میزان کبودی و تورم بسیار کم می باشد که همین مسئله موجب می شود بهبودی سریع تر اتفاق بیفتد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی به روش بسته

  • از دست زدن به گچ بینی و دستکاری کردن بینی پرهیز کنید.
  • از داروها و پمادهای تجویز شده توسط پزشک معالج استفاده کنید.
  • از کمپرس یخ به منظور بهبودی کبودی و کاهش تورم استفاده کنید.
  • از حمام کردن به مدت 1 هفته خودداری نمایید.
  • از فین کردن به مدت 1 ماه پرهیز کنید. برای تمیز کردن بینی از سرم شست و شو استفاده نمایید.
  • به منظور تسریع روند بهبودی از مصرف دخانیات پرهیز کنید.
  • غذاهای نرم و دارای ارزش غذایی بالا استفاده نمایید.
  • استراحت کافی داشته باشید و از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید.

هزینه جراحی بینی به روش بسته

انجام جراحی بینی به روش بسته به مهارت زیادی نیاز دارد و جراحانی که این عمل را انجام می دهند ، کمتر هستند همین عامل می تواند در هزینه جراحی بینی به روش بسته تاثیر گذار باشد. به دلیل پیچیده بودن این روش جراحی ممکن است برخی از پزشکان هزینه بیشتری را برای انجام این عمل دریافت کنند. علاوه بر این موضوع هزینه جراحی بینی به عوامل دیگری نظیر هزینه کلینیک ، دکتر بیهوشی ، تجهیزات مورد استفاده در اتاق عمل و غیره بستگی دارد.

معایب عمل بینی به روش بسته چه می باشد ؟

  • این نوع از جراحی نیاز به مهارت بالای جراح دارد.
  • دید جراح محدود بوده و تجسم بینی در حالت طبیعی دشوار است.
  • محدودیت در رفع ایرادات بینی وجود دارد.
  • در شرایطی که جراح مهارت کافی را نداشته باشد امکان آسیب رساندن به ساختار بینی وجود دارد.
  • تنها ایرادهای جزئی برطرف می شود به همین دلیل لازم است بیمار انتظارات واقع بینانه داشته باشد.

آیا جراحی بینی بسته دردناک است ؟

میزان درد بعد از جراحی بینی به روش بسته خفیف بوده و با مسکن قابل کنترل می باشد. بعد از جراحی برای مدت کوتاهی احساس گرفتگی در بینی وجود دارد که همین امر موجب می شود به سختی نفس بکشید. هم چنین ممکن است به دلیل تورم نوک بینی شما بی حس باشد یا اندکی احساس تیر کشیدن یا خارش در بینی داشته باشید. تمامی این موارد موقت بوده و بعد از بهبودی به صورت کامل برطرف می شود.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: